aldstarvisast

måndag, juni 20, 2005

Festa bör man....inte...

Jaha, så samlade man ihop sig och gick på party i lördags i alla fall så som anna ( http://mandalaya.blogspot.com/ ) föreslog när jag såg gulgröna fåglar i stället
för rosa elefanter på parkeringen...
Träffade vännerna på lokala pizzerian, i folkmun Bodegan, och drack en öl innan
avgång med buss.
Drutten fick följa med och vi lurade även hit hans storebror från landet fast det inte var "vår barnhelg", skönt med ett par extra ögon som kan hålla koll på vår vesslesnabba två-åring i icke känd miljö.
Jag drack en öl och den var ljuvlig i solen innan vi promenerade ner till bussen.
Väl framme inmundigade jag ett glas rött vin medan jag presenterade mig, repeterade namn, presenterade mig igen för att ännu en gång repetera samma namn, märkligt vad kort minnet är ibland?
Stora saftiga biffar (nu pratar jag mat, inte gäster) serverades med guckiga, goda röror och grillade grönsaker och dessa sköljde jag ned med en egenkomponerad jordgubbsdrink.
Skar sig lite men vad gör man inte för att framstå som ett partyanimal?

I vilket fall som helst, vad jag ville komma fram till var att HELA dagen igår gick åt till att må dåligt, kroppen jobbade för högtryck för att förbränna dessa pyttemängder som jag drack på lördagen, jag kände mig som något som katten släpat in, trasig och eländig och helt utan tålamod, efter en öl, ett glas vin och en drink, så nu har jag bestämt mig: Jag ser hellre gulgröna fåglar på parkeringen än rosa elefanter ifall jag måste dricka alkohol oftare för att nå fram till denna exotiska syn, för det orkar jag inte...

7 Comments:

  • At 11:40 fm, Blogger The Female Dinousaur said…

    Visst är det hemskt att vara bakis, och ännu mer hemskt och orättvist att vara det, när man inte hinkat i sig några större mängder dagen innan. Sen jag fick barn för 2 år sen, festar jag minimalt, även fast det faktiskt skulle kunna funka att göra det. Tycker, precis som du, att det inte är värt det. Mår ofta som en gris dagen efter, och hela da'n är förstörd... Hoppas du mår bättre idag! :-)

     
  • At 12:56 em, Blogger maruschka said…

    Biggis -
    Jag mår MYCKET bättre, tackar...*s*
    Men jag kan ju säga att jag har blivit tveksam till hur vi ska göra i midsommar, funderar skarpt på att hålla mig hemma på gården och dricka kaffe och läsa en bra bok i stället för att gå på fest hos vänner i Hägersten, jag har verkligen blivit gammal o0ch bekväm...*suck*

     
  • At 2:36 em, Blogger Batbut said…

    ibland kan man undra... hur fasiken man kunda få i sig det man fick när man var yngre, och ändå må okej dagen efter. Numera tar det 2 dgr att förbränna 1 glas vin.. Undrar om Mamselemamsen har ngn bra teori om det? Kan det vara så att förbränningsmotorn sitter i rumpan? Den hamnar ju längre och längre ned när åren går, och då kanske även förbränningen sjunker ned?

     
  • At 3:16 em, Blogger maruschka said…

    batbut -
    du menar jordens dragningskraft igen?...
    Förbränningsmotorn i rumpan strävar neråt och därför tar det längre tid innan huvudet klarnar?...
    Jaja, det är synd om människorna...

     
  • At 5:12 em, Blogger Batbut said…

    ja, exakt.. tyngdlag och äpplen i huvudet och allt det där som jag sov mig igenom i skolan..*s*

     
  • At 8:44 em, Blogger anna said…

    *haha* jag säger inget jätteelakt nu eftersom jag låg däckad en hel helg efter senaste festen, men det är vuxenpoäng på att komma ihåg hur dåligt man mådde sist så bra att man låter bli att festa nästa fest ;)

     
  • At 2:50 em, Blogger Vi på Kantarellen said…

    Ohhh....om du bara visste hur väl jag känner igen det! Jag ska inte dricka någonting mer på 20 år ...eller i alla fall till ikväll när vi ska grilla.

     

Skicka en kommentar

<< Home