aldstarvisast

onsdag, maj 25, 2005

Försommarkänsla...

Daterat: Onsdagen den 25:e maj 2005 kl 09:31
Min andfåddhet håller i sig, dock med mindre intesitet än för några veckor sedan...
Jag försöker öka takten när jag är lite sen till pendeln eller T-banan, men det är lögn i h-vete att komma upp i något tempo att tala om.
Tur att man inte har ett Maraton framför sig, eller att man helt spontant har anmält sig till Vätternrundan?
Det räcker med lugn takt uppför ”pensiobacken” (uppförsbacken förbi seniorbostäderna) på vägen till dagis för att porerna i hårbotten och ansiktet ska öppna sig som armarna på en nyförälskad och börja pumpa ut vattenöverflödet från min för tillfället gigantiska kroppshydda...
Väl på dagis tittar fröknarna på en och verkar undra om jag passar på att jogga innan arbetet.
Jag tror jag ska försöka boka en tid hos min frissa och klippa bort lite av denna djungel (visste inte att håret växte mer om man ”vattnade” det...) som har börjat trassla sig uppe på huvudet...
Skulle egentligen vilja vänta tills jag återgår till normal storlek då en ny frisyr kanske inte alls passar annars, men what the heck, värre kan det ju inte bli, tänker i alla fall inte välja blonderat svalbo á la Kikki D:

http://expressen.se/index.jsp?a=300671

Då ser jag t o m hellre se ut så här:

http://www.expressen.se/index.jsp?a=125441