aldstarvisast

tisdag, mars 29, 2005

Talgpippikör...

Daterat: Tisdagen den 29:e mars 2005 kl 08:23
I morse sjöng talgpippin högt och klart tillsammans med alla sina tusen bröder i ett crescendo väl värt en vårmorgon!
Trots att solen valt att sova lite längre så tycker jag att det kändes som MER vår denna morgon än på hela soliga helgen som gått.
Sonen ville först inte öppna sina trötta ögon, men ändrade sig plötsligt och började helt lyriskt beskriva frukosten på dagis, ”plöt me äffelmos, möck och macka”, kan man bli annat än mysigt, förälskat hungrig?
Själv ska jag försöka börja ett nytt hälsosamt liv, precis som i början på varje vecka, för nu är magen helt paj.
Jag fick ett visitkort av lilla tantiluringen i hälsokosten till en kvinna som är kinesiolog och tydligen mycket duktig på att ta reda på vad som fattas deprimerade magar, så henne ska jag ringa och ge mig själv ett besök i födelsedagspresent, det är jag värd!
Så, inget kaffe, mycket vatten och bara grönsaker till lunch idag så kanske jag mår LITE bättre framåt kvällen.
Idag klev en av mina nya vänner in på Helgonet, det känns kul, jag trivs i hennes sällskap...
Ska försöka hinna skriva till Ingrid och Kattis också, mycket jag ska hinna med idag...*ler*
Skönt med vardag igen..