aldstarvisast

måndag, februari 28, 2005

Ny vecka, vackert väder...

Daterat: Måndagen den 28:e februari 2005 kl 12:51
Det är såå otroligt vackert ute att man tror att man befinner sig någon annanstans än i Stockholm...
När farmor och farfar kom i morse klockan halv sju var det sjutton grader kallt (!) ute!
Sonen har blivit förkyld (igen) och är inte dagisgodkänd...han hostar så han nästan kräks och i lördags fick jag springa upp till ”kruppgrannarna” och låna utifallatt-medicin...luftrörsvidgande och Lepheton som han självklart vägrade ta...
Nåja, igår blandade vi en cocktail på CocaCola och kruppröra och lurade in en supp i baken på honom så då gick han igång som en Duracellkanin en stund innan han slocknade hostandes vid åtta-tiden...
Jag stupade i sin tur vid halv tio och vaknade sedan av att sonen ville ha nässpray (det enda han eventuellt kan tänka sig i medicinväg då han hatar att vara täppt) och rusade upp och fick en smärre chock av att sambon satt uppe och tittade på tv fortfarande...
Det visade sig då att klockan bara var strax efter elva och inte fyra som jag trodde...*s*

Idag har jag klarat av mitt första jourpass utan att ta livet av mig, och det känns mycket bra.
Skulle ha börjat en sundhetsstil idag men Camilla hade glömt både schema och Tranbärsjuice så vi börjar i morgon i stället, alla undanflykter för att slippa banta är bra utan de dåliga!
Varför är inte ostbågar nyttigt?...Selina K, visst är det nyttigt med ostbågar?..*s*