aldstarvisast

fredag, februari 11, 2005

Fredag, sista dagen i skolan och ljust ute!!!

Daterat: Fredagen den 11:e februari 2005 kl 09:27
Idag var det alldeles sådär mysigt ljust ute och sonen bubblade om lyftkranar (lullullor) och Kakans bil (Sambons arbetskamrat) på väg till dagis och vi såg en ny fågel som varken var en talgpippi eller pipmes...en liten brun som sjöng så hjärtskärande vackert att man fick en klump av sentimental vårkänsla i halsen.
Alla fröknarna på dagis såg piggare och gladare ut och det behövdes knappt något hejdå innan jag gick, märkligt vad lite fint väder kan göra skillnad?
Nästa vecka har jag en överraskningssemester då jobbet som jag ska börja på inte behöver mig förrän den 21/2 så jag fick helt plötsligt all tid i världen att planera och fixa med sonens 2-årskalas.
På tisdag, när han fyller år, ska alla barnen på hans avdelning bjudas på glass, måste försöka komma ihåg att handla den på måndag senast!
Katastrof om man kommer på det på tisdag morgon...