aldstarvisast

torsdag, februari 10, 2005

Torsdag 10/2 och regnet blåser diagonalt!

Daterat: Torsdagen den 10:e februari 2005 kl 13:22 Läst: 3 gånger
...den lilla snö som mer av misstag lade sig ner på marken tidigt i morse har nu skrämts bort av stora tunga regndroppar...
Sonen blev som vanligt rädd för stormen (”tommen”) så vi ”fuskade” och tog bilen till dagis, en tur som utan bil tar 7 minuter, det kändes slött, men ganska skönt...
Jag är rätt seg i huvudet efter ett par öl igår på dartmatchen (som vi för övrigt vann, helt otippat) och höll på att somna på pendeln in till stan...
Just nu känns det som jag har seg julkola i hela hjärnan och bokstäverna framme på tavlan flyter ihop med lärarens monotona malande om avtalsregler och bolagsbildningar...
Företagsekonomi i all ära, det är inte my cup of tea!
Pastasalladen med kyckling och en underbart fet coh geggig currydressing kluckar runt i magen och ber om sällskap, helst av en lagom gräddad, fyllig semla, nästan tur att man sitter fast här i klassrummet och faktiskt inte KAN springa ner till kondiset här neranför...får väl hoppas att suget går över innan det är dags för kafferast...
Snälla Viktväktargud, gör livet lite lättare för mig genom att ändra på systemet så att fett blir nyttigt och sött ännu bättre?
Idag har jag läst mer i Kretiochpleti:s dagbok och jag sitter fast!
Jag är imponerad av en sådan formuleringsfömåga och sättet att skriva som gör att man bara vill läsa mer...