aldstarvisast

måndag, februari 14, 2005

Söndag 13/2 och hela världen är vit!

Daterat: Söndagen den 13:e februari 2005 kl 21:34
Igår åkte hela min lilla familj in till ”den stora staden” (märkligt hur begreppen kan förändras, för bara
några år sedan bodde jag mitt i smeten och levde rövare som singel, nu känns det som ett äventyr att
ta pendeln och åka in på ”ett besök”...*s*) för att träffa min far och hans fru...
De var upp i Stockholm för att titta på ett bord i en liten antikaffär vid Dramaten och så självklart
för att träffa oss!
Sonen var lite reserverad till en början, med en 2-årings fulla rätt när man inte ses så ofta, men det släppte snart...
Han är ju morfars enda barnbarn och mycket älskad...
Vi åt lunch på ett litet italienskt ställe inne i ett hörn av Sture-gallerian, mysigt, relativt billigt och mycket gott! Vad sägs om grillad foccaccia med chevrekräm, soltorkade tomater, skinka och basilika?
Eller färsk pasta fylld med parmaskinka och toppad med vitlökssmör, annorlunda men den retade gommen på ett mycket behagligt vis...mmmmm...
Sonen ackompanjerade oss med njutningsfulla snarkningar, sovklockan ringde innan matklockan denna gång så för hans del blev det kanelbulle på pendeln hem, det duger det med!
Hemma väntade lite senare en stark gryta som vi avnjöt med ett par flaskor italienskt rött vin innan alla somnade sött tidigare än planerat!
När vi vaknade idag så hade ”tommen den fruktade” (sonens hjärnspöke stormen) letat sig upp norrut och hela landskapet var vitt, vitt, vitt!
Efter att sambon skjutsat de äldre till tåget trotsade vi blåsten och busade en stund på gården innan grannarna kom över på fika, kände mig så där mysigt förortsstadgad i kontrast till hur man kan känna sig helmossig och ute...*ler*
Sambon har nu somnat i soffan , sonen sover djupt med en traktor i hårt i handen och mina linser sitter snart fast i ögonen, dags att logga ut!...Sov gott mina vänner...