aldstarvisast

lördag, februari 26, 2005

”Var tog veckan vägen, Vilfred?”

Daterat: Fredagen den 25:e februari 2005 kl 15:46
Åh, äntligen fredag och jag har överlevt min första vecka på nya jobbet!
Sonen jublade i morse när han stod på skärbrädan (hans skötbord är av olika skäl, främst en för liten tvättmaskin och en för stor son, placerat på diskbänken, vilket innebär att delar av hans ben och hans fötter hamnar på skärbrädan som han när han är bytt ställer sig på, är väl inget konstigt med det?..puh!) och hans mamma pedagogiskt försökte förklara att ”idag är det fredag, då går man till dagis, och i morgon är det lördag, då får man godis”...
Detta ledde till att han snabbt förvandlade fredagen till lördag i sin värld och satt i vagnen och sjöng om godis hela vägen till dagis, så fadern får nog ta svängen förbi kiosken när han hämtar idag!
Själv har jag snurrat omkring i byggnaden hela dagen som en förvirrad huvudlös höna precis kommen från slakten och inte fått mycket gjort direkt, blir bättre på måndag med nya krafter...
Nu gör jag bokslut för idag och önskar er alla (alla tre som brukar läsa min dagbok...*ler*) en trevlig helg!