aldstarvisast

onsdag, februari 16, 2005

Tisdag 15/2 och drutten fyller 2 år...

Daterat: Tisdagen den 15:e februari 2005 kl 15:57
Jag sjöng i morse klockan 07.10, trots att min röst knappt håller för ett vanligt godmorgon vid den tiden...
Jag sjöng ”ja må han leva uti hundrade år” så det stod härliga till och jag menade vartenda ord jag sjöng! 16 kg mjuk bebis sträckte på sig i sängen och log så de små vita tänderna lyste och skrattgropen vaknade samtidigt som glädjen i hans sömniga ögon...jag älskar denna lilla människa av hela mitt hjärta...
Han är redan 2 år, det är märkligt? Jag som alltid trott att jag är annorlunda måste vika mig och konstatera att tidens lagar även gäller mig och att det bara är att kliva in i ledet och vara vanlig!...det GÅR FORT när mitt barn växer också, det ÄR inte bara som andra säger att ”det går så fort att vips! så är dom stora”....jag trodde att de bara sade så...*suck*
Jaja, jag försöker njuta hela tiden och inte måla in mig i tråkighetshörn och gnällighetsgränder utan verkligen bara älska!
Nu är sambon och hämtar honom på dagis och tårtan står klar, nygjord, i kylskåpet med vaniljgrädde och banan, strössel över hela...
Farmor och farfar och största storebrodern kommer vid sex-tiden, snön målar den vackraste tavlan utanför och idyllen är total...för tillfället...*ler*