aldstarvisast

tisdag, februari 22, 2005

Så trött efter första dagen på nya jobbet!

Daterat: Måndagen den 21:a februari 2005 kl 21:22
Helgen svischade iväg som en fyrtioettåring på pulka!
Barnkalas med bullar, tårta och hysteriska barn förgyllde lördagen så
på söndagen blev det vitlöksdoftande köttfärssås, myskläder och filt i soffan för att
återhämta sig...
Märkligt hur jag kan trissa upp mig för att kalas, vill att allt ska vara perfekt trots att huvudpersonen
faktiskt bara fyller två år och inte fattar hur det ska gå till i alla fall, bara ”de andra barna” leker med honom och han får visa sina leksaker...
Nej, jag har nog fortfarande ett behov av att visa andra att ”jag kan”, löjligt men sant, ännu fånigare när det handlar om ett barnkalas...*s*
I går natt fick sedan självklart drutten vad jag tror var hans första växtvärk, han grät och hade ont i benen sa han...så vi satte på ett plåster (funkar i nästan alla lägen), gosade lite och sedan somande han om.
Så i ottan kunde jag väcka honom relativt utsövd för marsch till dagis och till nya jobbet!
Jag har idag gjort min första dag som pc-tekniker på banken och det gick bra...
Nu kan jag slappna av lite och försöka sätta mig in i systemen så ska det nog ordna sig med allt, kanske inte behöver gråta när räkningarna kommer framöver...*ler*
De säger att pengar inte är allt, men fan vad mycket lättare livet blir ändå?