aldstarvisast

torsdag, mars 03, 2005

...långkalsonger...

Daterat: Onsdagen den 2:a mars 2005 kl 16:09
...när jag var gravid och vägde ca 25 kg mer än i vanliga fall så köpte jag ett par svarta långkalsonger strlk 44 på ICA Maxi för att trots packningen framtill ge mig ut i vintervädret och pulsa...
Dessa kalsonger gömde jag längst ner i byrån efter att sonen fötts och räknade kallt med att aldrig mer behöva använda dem...
Men ack vad jag bedrog mig...
Alla kilon skulle ramla av när man ammade, som löven från ett höstträd hävdade alla med erfarenhet av barnafödande!
Men de lövträden äter inte choklad varje dag och fikar så fort andan faller på som ovannämnda kalsongbärerska gjorde...
Efter tre månaders Viktväktar-ätande hade graviditetskilona faktiskt reducerats avsevärt och glad i hågen slängde jag kalsongerna nere på golvet i ”användernästanaldrig”-garderoben och glömde bort dem...
Så kom snön redan i oktober, promenaderna på kvällarna försvann mer eller mindre, det började bli mysigare att äta lite gott i soffan och om jag ändå får fuska på lördagen så gör det väl inte så mycket att jag börjar redan på fredagen, eller hur?...och det som blev kvar från lördagen skadar väl inte om det äts upp på söndagen?
Jaja, summa sumarum, i januari hade jag gått upp nästan all kilon igen och när köldknäppen nu kom i början av veckan så var det bara att krypa till korset och plocka fram de gigantiska kalsongerna från garderobsgolve tigen...*suck*
Så i måndags satte jag och arbetskamraten igång och ”dietade” tillsammans och ta mig f-n verkar det inte som brallorna redan nu börjar glipa lite i linningen....måste vara några löv som fallit....