aldstarvisast

onsdag, mars 16, 2005

Bilabstinens...

Daterat: Onsdagen den 16:e mars 2005 kl 08:19

...skrev precis till min vän Catwoman och kände att det var dags för ett dagboksinlägg...
Nu har vi fått tillbaka bilen, jag som var på väg att skrota den, åtminstone tankemässigt!
Jag är sååååå trött på allt tekniskt som inte fungerar (märkligt att man söker en tjänst som datatekniker då, som bäddat för att tröttna på jobbet...*s*) och som sätter käppar i hjulet när man försöker planera...
I drygt en vecka har jag fått småhandla efter jobbet i princip varje dag för att få det där med middagar att gå ihop (märkligt att den planeringen och uppgiften ligger på mig enbart, ska nog demonstrera hemma tror jag...men då blir det väl ingen mat alls istället!) istället för att göra en rejäl lista och sedan åka till Maxi och storhandla...
Men i måndags åkte sambons pappa och hans kompis iväg till U:s Väsby (där bilen så retsamt stod på en tretimmars besöksparkering) och lyckades felsöka den för att ganska snabbt hitta en slang/kabel som går från tändspolen/tändnånting till fördelardosan som helt enkelt var AV!!!
Jaja, varken jag eller sambon har nånsin hävdat att vi kan något om bilar, så det var väl bara att tacka och ta emot hjälpen och sedan hålla en tumme att det var det enda felet...
I vilket fall som helst, på kvällen sedan hämtade sambo och Drutt upp mig vid pendeln och så åkte vi och handlade, trodde aldrig det kunde vara så skönt att åka och handla, få plocka efter listan och inte få ångest för att det blir tungt att bära....
Så detta resulterade i en jättegryta med fläskkött, morötter, lök, purjo, chili och en massa andra märkliga kryddor, så nu funderar jag på att i sant häxmanér låta den stå och puttra på soisen så får var och en förse sig när det passar och så länge den räcker!
Sedan får någon annan laga mat, basta!