aldstarvisast

onsdag, mars 09, 2005

...fy f-n för svullna halsar!

Daterat: Tisdagen den 8:e mars 2005 kl 08:49
...gick tidigare från jobbet igår för att hinna till Cityakuten (hoppas dr Carter jobbar;-) innan jag skulle vara hos optikern men tji fick jag...FYRA TIMMARS väntetid för att kolla halsen, och det var bara på DEN avdelningen, vilket skämt!!...så jag knatade ner till Norrlandsgatan och fick komma in till optikern tidigare än bokat, gulle dem, och ringde sedan till min hypokondriska väninna och fick numret (som hon självklart kunde utantill) till vår egen lilla Vårdcentral i Förorten...
Där talade en telefonsvarare om att jag skulle lämna mitt nummer så skulle de ringa upp! Eller hur, tänkte jag, i morgon då eller?...Nope, tio minuter senare ringer ”Camilla, sjuksköterska” upp och undrar hur hon kan hjälpa mig?
Jag vill ju bara att någon med spatelkompetens ska kolla upp min svullna hals så jag frågar helt enkelt efter deras öppettider och det visar sig att jag faktiskt har en möjlighet att hinna dit, så jag lägger i fyrans springväxel och landar i deras reception tio minuter innan stängningsdags...
Lugnt och proffesionellt blir jag både mottagen och undersökt och får veta att jag inte har streptokocker (tack!) men nog dessvärre har blivit attackerad av ett virus som kan hänga kvar mer än fjorton dagar om jag har otur!
Jaja, det är väl bara att bita ihop och gå hem ikväll igen och gurgla med taskig smuggelwhisky och be en bön att det ger sig snart antar jag...
Men nästa gång jag svär över sjukvården i förorten ska jag tänka på mitt (mycket snabba!) besök på Cityakuten inne i stan och istället tycka synd om dem som bor mitt i smeten...jag åker hellre in när andan faller på eller kultursuget sätter in...däremellan stannar jag utanför stan!