aldstarvisast

måndag, maj 09, 2005

Vad har Kikki D och Alison Moyet gemensamt?

Daterat: Måndagen den 9:e maj 2005 kl 10:21
Vaknade tidigt i fredags och började nästan grina när jag mötte min bild i badrumsspegeln...jag hade transformerats till Kikki Danielsson över en natt!...Svullna lite rosiga kinder, en kalkonsladdrig extrahaka under den redan befintliga hakan och två ögonlock så svullna att Birgit Nilsson skulle bli avundsjuk...
Vatten i hela kroppen, jag känner mig som Shrek sånär som på färgen, hur jag än rör mig i lägenheten så tycks jag riva ner något, är det inte sonen som studsar in i ett hörn så är det en stol eller en hög med papper...
6 kilo vatten på knappt två veckor, hur ska detta sluta?
Som tur är så trappas cortisondosen ner sakta men säkert, hoppas bara kroppen fattar det också...
Denna vecka blir det diet hur tungt det än känns, medicinen har nämligen ännu en biverkning, JAG ÄR HUNGRIG HELA TIDEN!!!!!
Ju större jag blir ju mer kvittar det hur mycket jag äter känns det som, och eftersom jag även fått andnöd och flåssjuka så orkar jag knappt röra på mig heller....*fniss*
Jag låter som kvarterets gnällkärring, men då skulle ni ha hört mig INNAN medicineringen när jag hade ständigt magont dygnet runt, då var det ingen lek att leva med mig, fråga min sambo!
Så oavsett biverkningar och kroppsomfång så mår jag bättre än på länge, och vad det gäller Kiki D och Alison, jag kan ju välja att vara lik Peter Harryson en stund och vara lite klämkäck i stället!