aldstarvisast

torsdag, april 14, 2005

Bloggångest...

Daterat: Onsdagen den 13:e april 2005 kl 15:28
Denna idé att jag skulle börja blogga är något som jag ibland ångrar!
Inte själva bloggandet för jag har verkligen längtat efter att skriva av mig lite, utan mer momentet i sig.
Jag har tankarna i huvudet, men drivs av ett behov att skriva något som är intressant för ANDRA, inte för MIG, vilket ofta innbär att allt hänger sig...
Jag vill få till en bra början, en mättande mitten och en griseknorr på slutet som gör att läsaren vill komma tillbaka och hälsa på mina tankar igen...
Men det är inte alltid jag orkar få till det känner jag.
Vissa dagar måste få bli lite som utfyllnad, precis som i livet...
Det kan inte alltid komma något intressant ur en hjärna som under tre år gått runt på babyspråk, bajsdiskussioner och ekonomisk ångest...
Just idag känner jag att jag mest skriver för att jag BORDE, inte för att jag sprudlar av skrivlust och bokstavseufori...
En av mina bloggvänners hund gick bort vid lunch, och trots att jag varken träffat vovve eller matte irl så gör det ont i hjärtat, kan inte riktigt ta till mig känslan ens för då blir det så grått...
Cat, försöker linda in dig i telepatisk själslig bomull så det inte gör så ont!