aldstarvisast

måndag, maj 23, 2005

Hungrig hela tiden...

Daterat: Måndagen den 23:e maj 2005 kl 15:14
Jaha, så är det dags att försöka igen då...
Att bli av med några kilon som känns som de är i vägen...
Nu har jag kunnat skylla på cortisonet i en månad, men nu är dosen så låg att det värsta ätsuget bara MÅSTE vara borta, så nu finns det ingen återvändo.
Men det är som om hjärnan är programmerad att känna hunger, jag är ta mig f-n sugen på någonting precis hela tiden...
Antingen är mitt liv så tråkigt att mat har blivit det enda nöjet som får mig att fungera och gå framåt, eller så är någonting annat allvarligt fel...*suck*
Allvar, ja...Alvar, där har jag varit i helgen, på Alvaret alltså, Öland vackra ö...
Där kan man också äta...
Frukostbuffé på hotellet, grovt bröd med fet ost och pumpamarmelad, gyllengul äggröra med knaperstekt bacon, jordgubbsfil med hemblandad müsli, litervis med svalkande exotisk juice, stora koppar med fruktdoftande téer, ett par rostade mackor med rinnande smält smör och honung, jamen förstår ni, jag är ju sjuk, se bara hur jag beskriver frukosten, man dör ju om man inte får äta, och helst ska man äta hela tiden så att livet fylls med mening...
Om jag kunde jämka mig med att man blir tjock av att äta fel och hela tiden, fine, men jag mår ju illa varje gång jag ska dra på mig jeansen och konstaterar att knäböj med dem på är inte att tänka på...
Så i dag har jag faktiskt ätit grönsaker och frukt till lunch och jag kände mig mätt...i ca två minuter!
Så nu sitter jag här på min sena jour och biter bokstavligen ihop tänderna och längtar hem för att få gå och lägga mig, det är enda sättet att hålla sig från kylskåp och skafferi tror jag...
Får se om sonen vill gå och lägga sig tidigt idag, annars gör hans mamma det...själv...