aldstarvisast

torsdag, maj 12, 2005

Längtan...

Daterat: Onsdagen den 11:e maj 2005 kl 15:47
Efter att i snart tre veckors varit nästan maniskt pigg överrumplades jag idag av en matthet så stor att det känns som jag skulle kunna somna stående, om jag bara orkade stå upp...
Märklig känsla, bara tanken på att om en och en halv timme ta sig härifrån och hemåt får mig att vilja gråta...
Lungorna känns inte fullt så sammanpressade idag, istället ligger det ett bomullsludd innanför pannbenet och det är sövande bara att höra AC:n på rummet...
Jag får väl slänga upp mina 40:ior på skrivbordet och sluta de gröna en stund...
Jag kan se mig själv ligga i soffan hemma under en filt med en ruggigt underhållande deckare, en frisk mage och en stor skål med plandade chokladraliner, det vore något det!

En gång i tiden, när jag var singel och inte styrdes av en massa runtomliggande faktorer, utan kunde göra i princip vad som föll mig in, då kunde jag gå ner till Videobutiken, hyra en fem, sex filmer, gå förbi Vivo och köpa grillade revbensspjäll, chips och en stor påse blandat, gå hem igen, låsa dörren , dra ur jacket (då hade man inte mobiltelefon), fälla ner persiennerna, krypa ner i sängen, äta, titta och NJUTA!
Jag lovar, det var bättre än sex, nästan i alla fall...
Och när det gäller sambo och barn, just nu längtar jag så efter den tiden, och hur jag mådde då, att jag nästan skulle kunna byta ut dem en stund...fast bara nästan...bara nästan ...(förlåt...)