aldstarvisast

torsdag, juni 16, 2005

Påsättning på parkeringen...

Daterat: 16/6 kl 09:12

Idag tog jag bilen till dagis trots att det inte regnade, och när jag och väninnan/pendeltågssamåkerskan skulle sätta oss i bilen för att åka till stationen så satt det en liten gulgrön fågel precis utanför dörren till förarplatsen.
Den bara satt där och vägrade flytta på sig och den såg helt förvirrad ut.
Antagligen hade den flugit in i bilfönstret och var helt groggy för den flyttade inte ens på sig när väninnan lite lätt petade på den med foten.
Vi bestämde oss för att inte röra den och jag klev försiktigt över den och in i bilen.
När jag hade kört ut och tittade i backspegeln så kom det en likadan gulgrön fågel flygande och jag sade till väninnan att, titta, där kommer mamman och tar hand om sin unge...
Men ack vad jag bedrog mig, gulgröna fågel nummer två landade PÅ den första fågeln och satte lite snabbt på den där på parkeringen.
Snacka om traumatiskt, först flyger man rakt in i ett fönster och sedan när man försöker återvinna medvetandet så blir man påsatt på volley?

8 Comments:

  • At 1:46 em, Blogger Jenny said…

    Vem vet, de två kanske haft en liten fågel orgie och bara vilade sig lite innan det var dags igen...

    Usch, det märks att jag inte kommer ut mycket;-P

     
  • At 1:51 em, Blogger maruschka said…

    Jenny- Jag kommer inte ut mycket heller, annars skulle jag inte bry mig om små gula fåglar på parkeringen...*ler*

     
  • At 9:26 em, Blogger anna said…

    små gula fåglar som sätter på varandra i stpckholm? jag vet inte vad ni har för flora och fauna där i norrland, men för att undvika de rosa elefanterna bör man dricka rätt mycket sprit, du kanske ska öka dosen något? eller, tillsammans med sandra, komma ut i verkligheten? ;)

     
  • At 3:18 em, Blogger maruschka said…

    anna - I Norrland? Det var på en parkering i Tumba söder om Stockholm...*ler*...och hade jag sett rosa elefanter samtidigt hade jag nog inte brytt mig om den lilla gulgröna fågeln alls, huja...och hade de rosa elefanterna satt på varandra på parkeringen hade jag blivit riktigt rädd! ;)
    Du har nog rätt, jag behöver en stark drink OCH komma ut i verkligheten...

     
  • At 10:29 em, Blogger Vi på Kantarellen said…

    Tja först tar dom en på knock...sen sätter dom på en! Vadska man säga om det? =)

     
  • At 12:49 fm, Blogger anna said…

    hahaha, ja norrland ;) det tar ju hur lång tid som helst att ta sig till sthlm ;)

    och de rosa elefanterna ser man sällan, så jag misstänkte att dina gula fåglar var i samma kategori, för gula fåglar, är inte det guldfåglar som bör sitta i bur? eller....

    jag kanske också behöver komma ut mer i verkligheten?

     
  • At 4:14 em, Blogger Batbut said…

    jag säger bara en sak; tur att det inte var en rosa elefant som satte på en gul fågell *s*

     
  • At 10:39 fm, Blogger maruschka said…

    Batbut - du är bara för mycket!...*skrattar*

     

Skicka en kommentar

<< Home