aldstarvisast

torsdag, maj 26, 2005

Arg som f-n blir jag!!!!

Daterat: 050526
Jag läste i Jontas blogg i morse att det stod i tidningen att S-kvinnor vill att föräldraledigheten ska fördelas enligt följande; fem månader för mamma, fem månader för pappa och tre månader att dela på. Motiveringen:

– Det här är ett sätt att bemöta amningsfanatikerna på...
(TT)

Jag blir gråtfärdig när jag läser sådant och kommer då ihåg varför jag titt som tätt bestämmer mig för att sluta läsa alla sorters dagstidningar...Amningsfanatiker???
De som har uttalat sig måste antingen vara över fertil ålder, barnlösa och avundsjuka eller helt enkelt dumma i huvudet!!!!
Vad hände med ”bäst för barnen” och ”lägga grunden för ett empatiskt och fridfullt samhälle genom att skapa snälla och vänliga barn”?
Det är ju faktiskt vetenskapligt bevisat (utan Garniers Laboratory i Bonn eller var det nu var?) att amning i den mån den fungerar är det allra bästa för ett litet barn både ur näringssynpunkt och när det gäller trygghet/närhet...
Det är sååååå synd att det ska behöva bli en politisk/ekonomisk fråga, vad fan, släpp föräldraledigheten fri och gallra bland S-kärringarna och deras höga löner i stället, det jämnar nog ut sig i det långa loppet!