aldstarvisast

tisdag, juli 26, 2005

SL går bort, eller inte alls...


Ok…
Tänkte att jag för en gångs skull inte skulle vara så lat utan ta pendeltåget hela vägen till centralen idag.
Annars har jag senaste tiden kört bil in till Älvsjö och bytt till pendeln där.
Sagt och gjort, parkerade bilen vid stationen i Tumba (lite lat kan man väl få vara?) och klev
på tåget…som gick ända till Huddinge innan det gick sönder.
”Nej, vi kan inte ge några vidare besked, jag vet ingenting om när det kommer ett nytt tåg” (detta uttalande kommer från ”tågförerskan” med gnällig röst).

Jag, som kan bli tokig om tåget råkar stå kvar en minut för länge på stationen, kokar ju redan och då ringer mormor: ”Din son blev jätteledsen när han vaknade och ni hade gått, kan du prata med honom”?...
Med lugnande röst småviskar jag till sonen i luren medan jag kliver på tåget tillbaka till Tumba för att i stället ta bilen in till Gärdet.
Väl i bilen kan jag avreagera mig genom att skrika åt trafikanter och svära långa ramsor över det pissiga svenska sommarvädret.
Inne vid Stadion, och bra mycket lugnare, precis som semestertrafiken, slår det mig!
Det är i kväll det är DN-galan!
Förb-at!!!
Jaja, jag får väl lämna bilen i garaget på banken och ta pendeltåget hem.
Hoppas jag kommer lite längre än till Huddinge…

2 Comments:

  • At 1:08 em, Blogger Kattis said…

    Klart att SL går bort.... Angela satt på samma tåg - undrade just var hon höll hus i morse*s*

     
  • At 1:35 em, Blogger maruschka said…

    Mmmmm...och jag vände och åkte tillbaka, pallar bara inte att stå och vänta på information som inte kommer!...*suck*

     

Skicka en kommentar

<< Home