aldstarvisast

onsdag, juli 13, 2005

Forts. på bileländet 2


Efter fyrtiofem minuters resande med tunnelbana och pendeltåg i nästan outhärdlig hetta sätter sig mamman så i en bastu av modell Volvo 740 -90 med trasigt strålkastarglas på vänster fram och åker till Bil-Tema igen.
Väl framme köar man vid bytesdisken en stund (inte såååå länge faktiskt) och får sedan ett tillgodokvitto och går in i butiken.
Denna gång ska någon i personalen få hjälpa till...
Tar en nummerlapp och väntar snällt på service.
"Hej, vi köpte ett strålkastarglas igår efter hjälp från en av era anställda (ren och skär lögn, men vad f-n) men det passar inte, kan du titta i katalogen och tala om för mig vilket glas jag ska ha?"
"Jaha, den modellen har ni inte ens i lager, nähä, ni FÖR inte ens den varan här, märkligt...hmmm...(pinsam tystnad)..jaja, måste väl ha varit värmen igår som...ja, tack så mycket då..."

Piper iväg runt hörnet och riktar in mig på glödlampor till körriktningsvisare i stället.
Bläddrar lite mer noga i katalogen denna gång och hittar rätt lampor.
Passar på att plocka en lekhage i något neonfärgat frigolitmaterial, en ullig, gullig tjejryggsäck (barnkalas hos liten tjejkompis i morgon) och en mindre gullig killryggsäck (till sonens "jag-vill-ha-med-mig-bilar").

Väl ute ur kaoset och förflyttad till enda skuggiga rutan på parkeringen försöker jag byta blinkerslampor bara för att upptäcka att jag självklart köpt fel storlek!
Denna gång pallar jag inte att erkänna mitt fel utan går helt sonika in och köper ännu ett par lampor och lägger de andra långt in i handskfacket.

Nu passar lampan, i allafall i vänster blinkers, den högra har rostat/geggat igen så den går bara inte att byta...
Så nu måste jag lik förb-at åka till Mekonomen i eftermiddag och på vägen dit får jag bara svänga vänster!
Men jag fick tag i lekhage och ryggsäckar, Bil-Tema kan man lita på!

4 Comments:

  • At 11:46 fm, Blogger Vi på Kantarellen said…

    Ohhh.... jag känner med dig!!

     
  • At 1:22 em, Blogger Kattis said…

    Låter nästan som en Stephen King-rulle.

     
  • At 2:55 em, Blogger maruschka said…

    mamse och nylon: Kommer väl antagligen få tilt och säga fel regnummer på Mekonomen så jag får fel pryl där också...;o)

     
  • At 3:15 em, Blogger The Female Dinousaur said…

    Fyyy, vad sånt där är helt frustrerande jättejobbigt. Lämna in bileländet på verkstad... :-) Eller nähä, det kanske man inte gör när det bara behövs bytas ett par lampor?

     

Skicka en kommentar

<< Home