aldstarvisast

tisdag, juli 05, 2005

Även en blind höna....


Klockan 06.15 i morse råkade min då något irriterade son sätta en tå i mitt öga,
vilket resulterade i att vänster kontaktlins först åkte på sniskan och sedan fick
ominstalleras (trött IT-teknikers ordförråd).
På vägen till arbetet satte jag själv ett finger i HÖGER öga och halvt demolerade
den linsen.
Nu drygt åtta timmar senare känns det som båda linserna är gjorda av sandpapper eller
så har jag satt dit plåster i stället för linser, vad vet jag, obekvämt är det i alla fall.
Om fyrtio minuter ska jag försöka irra hemåt, får man beställa färdtjänst om man har
Pippiplåster i ögonen?
Eller kan jag stoppa ögonen i en burk på vägen hem?

5 Comments:

  • At 9:42 em, Blogger Bloggblad said…

    Himla tur att jag har glasögon!

    Cecilia=> Jag ser det framför mig: Bajsblöjbyte utfört med ihopknipna ögon. Låter intressant.

     
  • At 8:56 fm, Blogger maruschka said…

    cecilia: hihi, jag kan också se det framför mig... och vi som hela tiden har haft sköt bordet på diskbänken, kan se hur jag lägger bajsblöjan i tekoppen...*s*

    bloggblad: jag har glasögon däremellan, men hade glömt dom hemma så linserna fick sitta på svaj tills jag kom hem, ser för illa för att vara helt utan...*fniss*

     
  • At 8:56 fm, Blogger The Female Dinousaur said…

    Aaaaaj! Skador i eller i närheten av ögon är sååå otäckt... *ryser* Hoppas det funkar bättre idag...

     
  • At 1:34 em, Blogger Vi på Kantarellen said…

    Du kan ju alltid ha ögonen på "skaft" =)

     
  • At 3:26 em, Blogger maruschka said…

    biggis: MYCKET bättre idag efter en natts god sömn...*s*

    mamselamsen: det KÄNDES som jag hade dem på skaft igår kan jag säga...mycket spetsiga skaft...*s*

     

Skicka en kommentar

<< Home