aldstarvisast

torsdag, juni 23, 2005

På A svarar jag B och på C...

Jag blev ut(upp)manad att svara på lite frågor av biggis, kanske för att visa
lite mer vem jag är, eller för att hon tror att jag inte har något att göra på jobbet, vet inte riktigt vilket?
Nåväl, här kommer svaren:

Vad heter du?
Maria (Maruschka)
Vad är det för för på byxorna du har på dig?
Svarta, alldeles för varma…
Vad lyssnar du på just nu?
Laleh, ”Tell me” och mina arbetskamrater som snackar datorer…
Vad gjorde du igår kväll?
Lekte garage med sonen och gäspade, såg sedan Lword.
Vad var det sista du åt?
Tom Kah-soppa och därefter körsbärspaj med vaniljsås, mår illa nu.
Hur är vädret hos dig just nu?
Strålande sol, men det är utanför fönstret…
Vem var den senaste personen du pratade med i telefon?
Mormor (min mamma, alltså sonens mormor numera).
Vad det första du lägger märke till hos det andra könet?
Ögonen.
Hur mår du idag?
Bra, men lite luddigt trött.
Vilken är din favoritdryck?
Näst efter vatten ett gott rött vin med hetta i eftersmaken.
Favoritsport?
Friidrott eller golf.
Hårfärg?
Mörkbrunt men just nu ännu mörkare färgat.
Ögonfärg?
Gröna, lite melerade, eller glöna som sonen säger.
Soluppgång eller solnedgång?
Soluppgång, så häftigt om man råkar vara vaken.
Syskon?
En lillebror som bor i hus utanför Linköping (Klockrike, vackert namn eller hur?) och två halvbröder.
Favoritmånad?
April, när man längtar efter lite värme och vet att det är på gång…
Favoritmat?
Maffig buffé med gottiga röror och grillat.
Senaste filmen du såg?
Räknas Byggare Bob?
Favoritdag i veckan?
Fredag, mest för att man vet att man slipper lämna på dagis dagen efter.
Favorithobby?
Blogga, kanske?...*ler*
Är du för blyg för att bjuda ut någon?
Nope, har aldrig varit…bjöd ut en kille i Frankrike en gång genom att pussa honom på magen på stranden…*fniss*
Favoritlåt?
Just nu gäller Laleh rakt av, så Tell Me igen.
Sommar eller vinter?
Absolut sommar.
Kramar eller kyssar?
Måste man välja?
Förhållande eller "one-night-stand"?
Beror på var i livet man befinner sig…
Choklad- eller vaniljglass?
Choklad.
Hur bor du och med vem/vilka?
Med sambo och vår underbare två-åring som lär oss något nytt varje dag…
Just det, i en trea i en blå borg i Tuna, Tumba.


Vad läser du för böcker just nu?
Flickan från ovan av Alice Sebold, mycket bra!
Hur ser din musmatta ut?
Halvsmutsig blå på jobbet och i svart dykardräktsmaterial hemma.
Favoritsällskapspel?
Alias
Favorit data/tv-spel?
Spelade Tomb Raider på P2 en gång i tiden men nu för tiden hinner jag inte.
Kan du nudda näsan med tungan?
Inte min…
Kan du korsa ett öga åt gången?
Måste korsa båda först och sedan flytta ut det ena (eller andra!?).
Är du romantisk?
Ibland, ibland inte…
Skulle du själv säga att du är lycklig?
Ibland skäms jag när jag INTE tycker det, men självklart är jag lycklig!

Jag skickar inte vidare alls men om någon vill ta över, så var så god!

2 Comments:

  • At 1:34 em, Blogger The Female Dinousaur said…

    Well done! Precis vad man ska syssla med på arbetstid... :-)
    Boken du läser är superbra, håller med!
    Ha en skööön midsommar!

     
  • At 1:54 em, Blogger maruschka said…

    Det ska jag ha!...vi ska bo på hotell till sonens stora glädje...*s*
    Vi ska fira hos vänner i Hägersten och har bokat in oss på Formule1-hotellet vid Ericsson fem minuter därifrån...
    Skönt att slippa jaga taxi med barnstol (det lät konstigt?) mitt i natten, och kostar ungefär lika mycket som taxi!
    Önskar er en fin helg också!

     

Skicka en kommentar

<< Home