aldstarvisast

torsdag, juni 30, 2005

Dantes gästspel

Världens bästa knep: Har du ont i magen så sätt dit ett pippiplåster, det hjälper, jag lovar!
I går blev morsan något stolt över mig när jag somnade själv, utan henne och bara sade:"gonatt mammis, vi ses på dagis"...
Jag tror hon blev stolt samtidigt som hon såg lite ledsen ut, ibland förstår jag mig inte på henne alls...

Just det, idag ska jag slå något i huvudet på André, han slog en telefonlur i huvudet på mig med all kraft igår så Nikki fick stå med en kall osthyvel mot min skalle hur länge som helst!
Hon sade att det var för att bulan inte skulle bli så stor, men jag har hört att mamma säger att jag är rågblond, så hon ville nog bara lägga ost på skallen för hon trodde det var en macka?

I morgon ska jag vara hos farmor och farfar för mamma och pappa ska fira femårsjubileum, hur länge är inte det???
Dom ska äta något gott och dricka drinkar på stan...Hur tråkiga kan föräldrar vara?
Jag menar, nu har de ju all tid i världen att leka med mina prylar när jag inte är hemma?
Nu ska jag pussa på lilla Vega och sedan ska vi visst gå ut. Undrar om det finns någon vattenpöl kvar på gården? Kram till er alla, ses på dagis!

6 Comments:

  • At 9:28 fm, Blogger The Female Dinousaur said…

    Åh, söta Dante! Kan du komma hem till mig och lära Michelle hur man somnar utan sin mamma?!

    Och du Maruschka: Fira femårsdagen ordentligt! Grattis!

     
  • At 12:14 em, Blogger maruschka said…

    biggis: Jag tror inte han kan lära någon det, han är nog inte riktigt invand själv ännu...*s*
    Men träffa Michelle kanske han skulle vilja ändå?

    Jepp, ska fira ordentligt om gudarna vill och alla håller sig friska, inklusive barn och barnvakt!

     
  • At 2:41 em, Blogger maruschka said…

    monica: jag har ett knallrött med Dumbo på fingret just nu, det hjälper mot det mesta också, om inte annat så syns det mycket väl om man gör en speciell gest mot någon man inte gillar...*s*

     
  • At 4:47 em, Blogger Vi på Kantarellen said…

    Så liten och söt...och kan redan blogga!!! *imponerad*

     
  • At 10:29 em, Blogger Bloggblad said…

    Mitt barnbarn (2 år på söndag) var hopplös med att somna - sen såg hennes mor på Nanny och prövade lite tips - och vips! Efter det har barnbarnet somnat själv i sin säng varenda kväll i ett par månaders tid. Rena trolleriet. Säger till själv när hon vill sova. Varför fanns inte Nanny när hennes mamma var liten???

     
  • At 11:07 fm, Blogger maruschka said…

    bloggblad: se kommentar på din blogg från idag!

     

Skicka en kommentar

<< Home