aldstarvisast

tisdag, juni 28, 2005

Uppdrag "att-göra-innan-jag-dör-lista"

Läste Sandras blogg och tog till mig hennes undran om att-göra-innan-jag-dör-lista...
Fick nästan hjärnan att brinna, men här är den:


1.Tvätta fötterna i Fontana di Trevi
2.Ta det där j-a MC-kortet som jag redan haft lämplighetsintyg för och bangat!
3.Nå min idealvikt och trimma till mig med personlig tränare
4.Vinna lagom med miljoner (kan man bestämma det bara så där?)
5.Övervinna min flygrädsla (kanske bäst att lägga denna post först?)
6. Bjuda släkten på en maffig resa till hemligt mål...

När jag tittar på listan nu så tycker jag att den ser totalt fantasilös ut, men den är ändå något att bita i för min del.

Precis nyss kom en kollega in i rummet och frågade om jag visste vem Bo Hernborg var, och
då fick jag en sådan där varm känsla i kroppen när jag tänkte på min pappa.
Jag kände mig stolt när jag sade att jag visste och att det var min pappa!

Hon hälsade till honom genom mig och passade samtidigt på att fråga om jag ville vara med i Östgötaflickorna, ett gäng på 200-300 brudar från Östergötland som hittar på tokiga saker...

Mja...jag som har kämpat i sjutton år för att utplåna min dialekt som jag tycker är förskräcklig har lite vårt att se mig själv ha roligt med 250 kacklande östgötska damer när jag får allergiska utslag av SIBAs reklam på TV...
Läs detta rakt av som det står så förstår ni hur det låter: oäven oaskar ööver eisen, oäven oaskar ööver eisen, o fåar vi loev, o fåar vi loev, o schunge öschöttens vise...

Nu borrar de i rummet ovanför vilket påminner mig om att jag ska till tandläkaren på lördag,
roligare påminnelser kan man ju få...

5 Comments:

  • At 2:52 em, Blogger Jenny said…

    Grattis, du har i alla fall tagit steget och fått lämp till MC:n. Att du bangat det är inte hela världen.
    Det där med idealvikten känner jag alltför väl igen. Satan att det skall vara så svårt.
    Lycka till hos tandläkaren. Kram

     
  • At 5:31 em, Blogger Vi på Kantarellen said…

    Jag är så HIMLA gammal, så jag har redan körkort för tung motorcykel på mitt vanliga körkort. Ja, jag lovar att inte prova!

     
  • At 8:36 em, Blogger anna said…

    varför denna stress mot en idealvikt? visserligen är det bra med mål, men blir man lyckligare vid 50 kilo vs att väga fem kilo för mycket och må bra?

    nu vet jag ju inte exakt din situation, men ändå....en tanke

     
  • At 11:10 em, Blogger The Female Dinousaur said…

    Åh, du är flygrädd, precis som jag!? Vi övervinner den, och åker till den där fontänen snart!

     
  • At 8:43 fm, Blogger maruschka said…

    Jenny: Märkligt, jag tycker det är värre att banta än att gå till tandläkaren...*konstig typ*

    mamselamsen: Jag tycker det är så skönt att för engångs skull inte vara äldst, så du får gärna vara det, du verkar inte må dåligt av det!...*ler*

    anna: Jag väger 13 kilo mer än jag gjorde innan jag fick sonen, och om jag mådde bra ändå så skulle jag inte bry mig, men det gör jag inte, så nu är det dags att göra något åt det, banne mig...*skrattar*

    biggis: Självklart! Jag KAN flyga, jag ÄR inte rädd, jag KAN flyga...*s*

     

Skicka en kommentar

<< Home