aldstarvisast

fredag, juli 01, 2005

Kiss- och bajshumor...


....ger jag inte mycket för, men denna man kan få även mig att skratta så jag gråter... Jag upptäckte Dr. Mugg för ca tre år sedan, innan min drutt föddes.
Det var min sambos dotter som brukade smyga upp på lördagsmorgnarna (vi har två extra barn varannan helg) och tyst sätta på TV:n när detta eminenta program av Fredde Granberg och Stefan Roos började...
Alltså, hur kan man bara komma på den strålande idén att låta skådisarna(bl.a. Markoolio som dr Mugg och Johan Pettersson som kapten Filling) spela in sitt prat med bara "a:n" som vokaler och sedan dubba serien, det låter bara inte klokt!!!
Min son är helt fashinerad, han sitter stum med gapande mun och stirrar tills pruttmobilen kommer, då pekar han och skrattar så han kiknar...
Jag rodnar nästan lite ibland, har alltid haft lite svårt för bajs-skämt, men det är bara att bita ihop, roligare barn- (vuxen?)program får man leta efter.
På Markoolios hemsida står att läsa att nya avsnitt spelas in "as we speak" och ingen är gladare än jag, en morsa som fiser för två, men helst i smyg...

9 Comments:

  • At 2:15 em, Blogger Vi på Kantarellen said…

    Jag tycker inte heller att Dr Mugg är så kul. Kanske har med ålder att göra.

     
  • At 3:06 em, Blogger maruschka said…

    mamselamsen: fast jag tycker ju att han ÄR kul...*ler*..konstigt nog...

     
  • At 3:57 em, Blogger Jenny said…

    Stor loppan kommer att älska Dr Mugg. Allt, precis allt har med bajs att göra nu. Fast här heter det poo poo. Hela dagen är det yackie poo poo hit och dit. Hoppas att inte gammel mormor kommer förstå vad hon säger när vi kommer hem.
    I dag i hissen sa hon högt "she's got a BIG bottom" och pekade på flickan brevid. Jag blev högröd och log töntigt till den stackars tösen...

     
  • At 12:39 fm, Blogger The Female Dinousaur said…

    Kissåbajshumor; me like, men sambon är inte lika begeistrad. Dr Mugg, njae: har inte riktigt fallit för det, även om dubbningen är lysande! Däremot är jag hemskt förtjust i Hasse Alfredssons sång om lille Knut:
    Men lille Knut
    han skrattar ut
    bara när nån säger
    kiss å bajs
    (och kören sjunger "kiss å bajs, kiss å bajs, kiss å bajs"..)
    ...och Biggis kvider av skratt...

     
  • At 8:48 fm, Blogger maruschka said…

    jenny: Gammelmormor kommer att förstå precis ALLT...*ler*
    Åh, jag har alla de där pinsamma kommentarerna kvar framför mig...

    Monica: Inte kan det väl vara vinet?...jag menar, är det någon gång allt man säger är helt RÄTT så är det väl när man har druckit vin?...*s*

    biggis: Påminner mig att jag ska försöka få tag i skivan "Blommig Falukorv" till Dante, han kommer älsak den tror jag...
    Undrar om lille Knut är med på den?...hmmm...

     
  • At 9:19 fm, Blogger The Female Dinousaur said…

    Japp, Knutvisan finns med på skivan. Den finns på www.ginza.se - sök på blommig falukorv. 59:-- kostar den. Ska köpa den själv!
    Plattan innehåller dessutom följande mästerverk:
    1. Lilla Lisa som bara ville äta falukorv
    2. Blommig falukorv (Sång)
    3. Här slutar berättelsen om lilla Lisa
    4. Cowboys och indianer
    5. Cowboy snack (Sång)
    6. Det spännande slutet på historien
    7. Lille Mats (Sång)
    8. Gossarna som inte trivdes i palatset
    9. När harry fick en lillebror
    10. Sov nu lillebror (Sång)
    11. Pojken som skulle döpas
    12. Du ska heta (Sång)
    13. Om hur det gick sen
    14. Det var en gång
    15. Mulle mulle (Sång)
    16. Och snart somnade du
    17. Stefan som bytte bort sin leksaksbil
    18. Ska vi byta (Sång)
    19. Den fjantiga farbror bullerdogg
    20. Doda-doda (Sång)
    21. Farbror bullerdogg är inte lika fjantig längre
    22. Vad gjorde Karl XV
    23. Karl XV:s äventyr (Sång)
    24. Porrbitar för de minsta
    25. Knut med skämtlynnet (Sång)
    26. Den som inga byxor har (Sång)
    27. Styrman Karlssons äventyr med porslins pjäsen (Sång)

     
  • At 10:39 fm, Blogger maruschka said…

    biggis: du är en klippa, ska genast in på Ginza och shoppa...har redan shoppat linser idag, vill ha mer, livsfarligt när det är lugnt på jobbet...!

     
  • At 10:48 fm, Blogger The Female Dinousaur said…

    Å jag shoppade just skivor för över 500,-- på Ginza... Usch!

     
  • At 12:18 em, Blogger maruschka said…

    biggis: livsfarligt som sagt!
    Jag höll mig i skinnet (korv!) och köpte bara "Blommig falukorv"...*s*

     

Skicka en kommentar

<< Home