aldstarvisast

onsdag, juli 06, 2005

Usch på mig...





Jag tjatade hela försommaren (det som skulle föreställa försommar men mer påminde om en tidig morgon i norra Sibirien) om att jag var så glad att jag fått förlängd projektanställning att det inte gjorde något att jag skulle arbeta hela juli...
Men nu börjar det kännas segt och det är ändå mer än tre veckor kvar.
Jag blir gråtmild när sonen säger att han inte vill till sitt tillfälliga sommardagis och
jag blir tvärsur när grannarna åker iväg och badar på kvällen trots att jag har precis
samma möjlighet att åka, men "jag ska ju jobba i morgon"...
Vilken j-a tråkmåns jag är...

Sambon tog på sig att vattna blommorna hos en granne under hennes semester och jag har lovat en annan granne, så nu kan vi ju glatt ägna oss åt leka amatörträdgårsmästare medan alla andra åker bort.
Jag vet hur det kommer att sluta: jag får vattna på båda ställena, jag tror inte han har vattnat en blomma sedan jag flyttade in för fyra år sedan...

I eftermiddag ska JAG hämta på dagis då jag slutar tidigare än den svettiga sambon (han ringde nyss och sade att han var svettig, känns som viktigt information..;o)) och jag längtar redan.
Jag älskar ju den där lilla knatten och längtar ännu mer när han är på ett ställe han inte är van vid trots att jag vet att han har skitkul när han är där och att fröknarna är jättesnälla.
Sen ska vi fylla den lilla poolen på gården så att...mamma kan svalka fötterna?

10 Comments:

  • At 9:39 fm, Blogger Vi på Kantarellen said…

    Inga blommor alls, eftersom du inte vattnat på flera år. Jag som trodde jag var värst. =)

     
  • At 9:44 fm, Blogger maruschka said…

    Vi har massor med blommor, men det är JAG som vattnar dom...;o)

     
  • At 11:15 fm, Blogger The Female Dinousaur said…

    Plastblommor kanske är att föredra. Det finns jättefina, och dom behöver nada vatten! :-)

     
  • At 11:58 fm, Blogger maruschka said…

    biggis och mamse: Nu blev ju allt fel...*s*
    JAG har inget mot blommor, vad jag däremot tycker är att sambon är LAT och ändå åtar han sig att vattna grannarnas blommor när han inte ens vattnar VÅRA...

     
  • At 1:07 em, Blogger The Female Dinousaur said…

    Läst och förstått.
    Vad jag menar är att ni kan köpa plastblommor, så slipper ni hela problematiken... :-)

     
  • At 1:26 em, Blogger carra said…

    >>mer påminde om en tidig morgon i norra Sibirien

    Hahaha! Vilken träffsäker beskrivning av denna s.k. "försommar"! :D

    Fast nu har jag (strax) semester (förlåt, men jag har det) och solen skiner och jag tänker INTE klaga på den, så att den får för sig att emigrera. Så... säkert fanns det något bra med *host harkel* det något svala vädret i början av sommaren. ;)

     
  • At 2:58 em, Blogger Vi på Kantarellen said…

    Plastblommor...vilken dröm. Man duschar av dom en gång om året.

     
  • At 9:40 fm, Blogger maruschka said…

    biggis: iof sig, nu för tiden finns det ju plastblommor som man knappt kan se att de är oäkta...hmm...

    carra: Jag missunnar inte dig och din rygg semester en sekund, tvärtom, önskar dig en underbar dito så hörs vi...kram!

    mamse: Bara att ta med blommorna i det årliga julbadet, ellerhur?...*s*

     
  • At 1:19 em, Blogger Bloggblad said…

    Jag som inte haft fast inkomst på två år har plötsligt lärt mig sambandet mellan lönekuvert och jobbslit med tidiga morgnar... Du får säkert lite kulor av jobbandet? Som tröst...

     
  • At 3:14 em, Blogger maruschka said…

    Bloggblad - jodå, ska inte klaga på det, var själv hemma i nästan tre år totalt med mammaledighet och arbetslöshet, så visst, börjar bara bli lite trött av värmen tror jag...

     

Skicka en kommentar

<< Home