aldstarvisast

torsdag, juli 07, 2005

Konstiga äro bilbesiktningens vägar...




Min sambo besiktigade bilen i morse...

Trasig vänster strålkastare.
Båda körriktningsvisarna på flyglarna ur funktion.
Hastighetsmätaren icke fungerande.
Läckage på bensintanken.
Smärre oljeläckage och en strålkastare lyser upp i himlen.

MEN BILEN GICK IGENOM ÄNDÅ!

De två senaste åren har jag besiktigat den, en av gångerna med mjölkfyllda
Dolly Parton-tuttar, men inte f-n har den gått igenom då?

Besiktningsmannen måste varit lagd åt andra hållet...både när jag var där och i morse!

8 Comments:

  • At 3:32 em, Blogger Vi på Kantarellen said…

    Jag har försökt med samma grej..om än det var längesen de var mjölkstinna. Men de måste vara lagda åt andra hållet här också. =)

     
  • At 4:07 em, Blogger maruschka said…

    Mamsen: skulle vilja ha tillbaks dem stinna, fast utan mjölk!..*s*

    Ceci: Min lilla ponke på bilden är sååååå besviken och trött på bilden så man kan inte annat än älska honom...
    Ska genast kolla receptet!

     
  • At 4:10 em, Blogger maruschka said…

    Var hittar jag receptet på gaspachon?...*förvirrad*

     
  • At 4:21 em, Blogger The Female Dinousaur said…

    Vi har ingen bil. Och inga mjölkstinna heller, varken Johan eller jag... :-(

     
  • At 4:22 em, Blogger maruschka said…

    biggis: var glad för det...åtminstone att inte Johan har det!...*s*

     
  • At 4:26 em, Blogger Bloggblad said…

    Vår första bil var så skraltig att vi skickade gamle svärfar på besiktning, tänkte att en äldre gentleman skulle fixa det lättare - jag såg mer ut som en hippie på den tiden än en Dolly P...
    Svärfar fick noggranna instruktioner att inte använda både lyse och vindrutetorkare för det klarade inte batteriet. Men det var mörkt och regnade, så...

    Han var sur på oss i flera veckor - bilen hade i princip fått bäras både in i hallen och ut därifrån...

    Men - den fick inte körförbud (förrän året efter...)

     
  • At 5:09 em, Blogger The Female Dinousaur said…

    Åh, så söt han är, lilla Dante! Komplett med Pippiplåster å allt. Och en snygg raggarbränna!

     
  • At 9:52 fm, Blogger maruschka said…

    bloggblad: hihi..*fnissar högt* Skulle jag skicka svärfar och besiktiga bilen skulle han inte komma tillbaka så förvirrad som han är...*s*

    biggis: kommenterade du förra inlägget nu?...eller förväxlar du Dante med en gammal Volvo?...eller så kanske det faktiskt är bättre att ALLTID kommentera SENASTE inlägget även om man menar ett äldre, då vet man ju att det blir läst, dock kan det skapa viss förvirring...*s*
    Annars är nog JAG mer lik en gammal Volvo med fel på strålkastarna och oljeläckage...*ler*

     

Skicka en kommentar

<< Home