aldstarvisast

måndag, juli 25, 2005

Känslomässig rockad.


Ut med det svarta och kromade vitrinskåpet och in med
Magiker, bokklädd och vacker, men ack så stor!
Jag hade en vision om att hela rummet skulle komma till sin rätt om bara det svarta
skåpet försvann, men ack vad jag bedrog mig.
Men nu har jag flyttat den lilla smäckra bokhyllan så Magiker får ta upp en hel vägg själv
och nu ser det faktiskt bättre ut.
Nu ska jag bara be min pappas fru fixa till ett smäckert, läckert syskon till bokhyllan, för
böckerna som jag skulle ha ställt i Magikern…..passade inte alls där, så nu måste jag
lik förbannat ha en bokhylla till!
Jag har hela tiden en känsla i kroppen av att om jag bara fixar till det och det, köper nya
garderober och slänger våningssängen, byter ut vår gamla säng och river skåpet i köket DÅ…
kan jag sitta ner i lugn och ro och njuta…men det vete f-n om det någonsin blir så, kanske är något annat jag måste göra?
Försöka hitta ro i mig själv i stället?
Jaja, bara jag skaffar nya garderober först….

9 Comments:

  • At 10:59 fm, Blogger Bloggblad said…

    Menar du att fotot är "på rikt" hemma hos dig??? Ser ut som en möbelkatalog - och snacka om färgsorterade böcker... Eller köper du bara vita? Hm....

     
  • At 12:06 em, Blogger maruschka said…

    Äsch, det är klart att det inte är från mitt hem, bilden är från IKEA (i Australien t o m , tror jag!)...såg det ut så där hos mig skulle jag bli bländad och gå ut!...*s*

     
  • At 12:06 em, Blogger maruschka said…

    ...och jag HAR ju inte ens böckerna där, de får ju stå kvar i den "gamla" bokhyllan...*s*

     
  • At 3:17 em, Blogger Kattis said…

    Jag å maken flyttade våra Billy-bokhyllor i arbetsrummet igår em. Fick till en supermysig relax- o läshörna så nu får vi införa nummerlappssystem *s*

     
  • At 4:31 em, Blogger maruschka said…

    Typiskt!
    Jag är inte i närheten av nöjd med vårt hem, but we´re getting there...
    Vill bara ha undan alla prylar, ska köpa dörrar till nya bokhyllan och gömma allt jag inte vill se i den...*s*

     
  • At 4:44 em, Blogger anna said…

    usch det påminde mig om min sovrumsmakeover...som står stilla, jag jobbar ju hela tiden, så när jag väl är ledig sover jag ju bara...*suck*

     
  • At 8:25 em, Blogger The Female Dinousaur said…

    Hyllan ser kanon ut! Hoppas den förökar sig snart. Men varför ska din pappas fru fixa syskonhyllan?
    Själv vill jag ha ett förråd, så att jag kan stuva in alla våra överblivna kan-inte-slänga-just-nu-prylar, så att vi kan börja möblera lite mer ordentligt!

     
  • At 9:08 fm, Blogger maruschka said…

    anna: prata inte om sovrumsmakeover, det projektet är inte ens påbörjat hos oss...*s'

    biggis: det där är den NYA hyllan, hyllan som vill ha ett syskon är en mindre, smäckrare modell som min pappas fru har målat och som jag var tvungen att flytta till andra sidan av rummet då den konkurrerade med den nya..*s*
    Och när jag upptäckte att jag inte vill ha böcker i den nya (vilket var idén från början) så måste jag ha ett syskon till den gamla hyllan, och den går inte att köpa, inte ens på IKEA...

     
  • At 12:44 fm, Blogger Mikusagi said…

    Jag har också Magiker! o.o

     

Skicka en kommentar

<< Home