aldstarvisast

tisdag, juli 19, 2005

Snop(p)et!


Inspirerad av bloggblads "sagt när barnen var små" måste jag dra mitt strå till stacken:
Sonen har under ett par veckor gått på ett annat dagis än han brukar pga semestertider och där har han lite nya dagiskompisar som gillar att lära de små allt möjligt och omöjligt.
Detta resulterade i följande kommentar när farmor, som hämtat honom, frågade var han hade lilla snoppen vid blöjbytet: "k-k heter det på svenska!!!

En förbluffad farmor tappade målföret och kommenterade inte alls.
I efterhand har vi kommit fram till att han inte riktigt vet vad det var han sa, men man undrar ju vad som komma skall i framtiden?

1 Comments:

  • At 1:12 em, Blogger Bloggblad said…

    Haha! Den var kul.
    När min son var liten tyckte jag att jag måste lära honom vad snoppen heter på en annans sorts svenska än de talar på ert dagis:)
    Han provad att säga "penis" ett par gånger och konstaterade: Vicke' häftigt namn!

     

Skicka en kommentar

<< Home