aldstarvisast

torsdag, juli 14, 2005

Jag har glömt snällduellen!


Snällduell glömdes bort lika snabbt som den anammades...
Hmmm, idag har jag suttit i över en timme och försökt lösa ett
synkproblem hos en användare som jag KUNDE ha sagt att det tyvärr inte var mitt
ärende, men nejdå, jag satt där så tyst och felsökte!
Att jag sedan inte lyckades lösa problemet spelar väl ingen roll, eller?

Jo, jag har tagit ledigt i morgon och i stället för att lämna sonen på dagis och ägna
dagen åt mig själv så har jag lovat honom att vi ska åka till IKEA, det var väl snällt?
Hade ju inget att göra med att jag har saknat ihjäl mig denna vecka och verkligen vill
umgås med det lilla livet...

Äsch, inget av detta förändrar ju världsläget alls, och inte ska vi åka buss i morgon
så man kan kånka några barnvagnar (se biggis) heller.

Jo, jag tog med en massa choklad (som vi vann på Grönan i lördags) till mina arbetskamrater
i går och de blev jätteglada, så nu tror jag att de omedvetet kommer att utföra snälla gärningar
med god choklad i kroppen! (pust)

7 Comments:

  • At 11:31 fm, Blogger Bloggblad said…

    Menar du att din son uppskattar IKEA? Vid vilken ålder försvinner det? Ska jag få med maken dit måste jag muta massvis.

     
  • At 12:52 em, Blogger Kattis said…

    Herre Gud så läskigt det lät. Jag får panik bara jag tänker på IKEA men är nyfiken på hur "snällduellen" funkar.

     
  • At 1:26 em, Blogger maruschka said…

    bloggblad: min son är två och ett halvt och har vistats på IKEA regelbundet sedan han låg i magen, då för att hans mamma var arbetslös och fattig och senare för att det har blivit ett utflyktsmål där det är lätt att roa små barn...*s*

    nyloncat: Snällduellen står Dilona för: http://dilona.webblogg.se/index.html
    en bit ner på den sidan och den går väl mest ut på att vara snäll mot andra så att det sprider sig och till slut resulterar i en bättre värld.Heter Dominoduellen från början...

     
  • At 3:29 em, Blogger The Female Dinousaur said…

    Tänk så snäll du är!
    Både min dotter och, faktiskt, sambo gillar att gå på IKEA. Har förstått att det är ovanligt. Alltså att killar gillar det. IKEA alltså. *svamlar*

     
  • At 7:02 em, Blogger Bloggblad said…

    Hörrudu! Fastnade du i nån IKEAbyrålåda? Var ÄR du?

     
  • At 8:50 fm, Blogger maruschka said…

    bloggblad: I´m so sorry!...jag tog ledigt i fredags för lite qualitytime med min son, sen har hela helgen bara trillat iväg...orkar inte blogga på hemmaplan, gör det på betald arbetstid i stället...*ler*

     
  • At 11:32 fm, Blogger Vi på Kantarellen said…

    Nu har du varit så snäll, så det räcker i minst 2 veckor. Jag har inte varit ett dugg snäll idag.... men dagen har ju bara börjat. =)

     

Skicka en kommentar

<< Home