aldstarvisast

onsdag, juli 20, 2005

Utdrag från en väns dagbok...


Jag kan inte låta bli, måste bara klippa in en bit av en väns dagbok hit till min blogg så
att ni får dela den med mig, jag njuter av enkelheten som blir till en helhet:

I slutet av sommaren för fyra år sedan, det var innan jag riktigt kände dem och fortfarande bara var litet förälskad i R, gick jag förbi spärren en tidig morgon mest för att få se honom och bara lite för att hälsa på min syster. Det var mycket varmt den dagen och när vi närmade oss spärren vinkade R glatt, han öppnade luckan helt, lutade sig ut och upplyste mig med hög röst och mycket glatt om att: ”Vi har haft en tropisk natt!” Jag blev väldigt förvånad. Jag hade inte någon som helst aning om vad en tropisk natt var för något, men, ja det väcker en del... associationer? Jag tänkte mig i alla fall något väldigt sensuellt och svarade ungefär ”Eh..jaha...” medan jag tänkte: ”Och varför berättar du det för MIG!” En tropisk natt är alltså när temperaturen inte sjunker lägre än till 20 grader på hela natten, men håll med om att man ser något helt annat framför sig.