aldstarvisast

tisdag, juni 20, 2006

Josué E. Calderon Escobar









I går fick jag äntligen ett brev från mitt fadderbarns familj i Guatemala. Det var postat den 20 februari så jag börjar undra om de anlitade Ponnyexpressen när de skickade det?
Josué E. Calderon Escobar är fyra år, äter vanlig mat, är glad för han ska börja skolan nästa år och han har målat en regnbåge på brevet de skickade.
Kan man bli annat än lite förälskad?
Jag ska skicka en sverigetröja och kort på Dante till honom, men önskar jag kunde skicka en miljon!

7 Comments:

  • At 10:57 fm, Blogger Tankevågor said…

    Men vilken tid? Varför har det tagit så lång tid för brevet, vet ni det? Hoppas han får sin tröja lite fortare än så annars har han väl vuxit ur den när den kommer fram. Är det genom Plan ni har fått fadderbarn? Lycka till med kontakten!

     
  • At 11:24 fm, Blogger Kattis said…

    Oj vad konstigt att det tog sån tid att få svar??!!! Lycka till och hoppas att han får sakerna du skickar.

     
  • At 12:03 em, Blogger danne said…

    februari? Hyggligt snabbt skulle jag vilja säga. :-) för vi pratar väl ändå 2006 eller? :-)
    Hör av dig om du vill att jag ska göra nått. Om han bor kring de trakter jag rör mig skulle jag kanske kunna hälsa på eller nått.

     
  • At 3:35 em, Blogger maruschka said…

    londongirl - det går genom Christian Childrens Fund.Inc, eller Barnfonden som det heter i Sverige.
    Jag tror att det tar sådan tid för att de måste översätta brevet från spanska till engelska och så länge jag betalar in min månadssumma så är det väl tyvärr inte prio ett att få iväg ett brev till en så avlägsen plats som Sverige?...;o/
    Tack, ska försöka sköta kontakten så bra som möjligt!

    NQ- Det hoppas jag också, han är så söt, ser alldeles vattenkammad och allvarlig ut på bilden de skickade...*s*

    Danne - 2006...men jag kan tänka mig att det är en del "manana" där, eller?
    Jag tar gärna hjälp av dig, men ska låta det sätta sig först, skicka ett eget brev och se om man får svar innan jul...:o)
    Sen tar jag gärna hjälp av dig...
    Men var är det du bor?
    Jag har områdesnamnet hemma, återkommer om det!

     
  • At 12:29 em, Blogger Fria Foten said…

    Nåt helt annat!
    Läste om dina brillor hos Nylondrottningen. Hur gör man med styrkan på glasögonen när man skickar efter?

     
  • At 1:55 em, Blogger maruschka said…

    Flaxa - du ber din optiker om ett recept, han/hon är skyldig att skriva ut ett. Har du inte en optiker så kan du gå och göra en undersökning hos någon som du tycker tar rimligt betalt för en undersökning, i slutändan blir det bra mycket billigare...Lycka till!

     
  • At 9:05 fm, Blogger Fria Foten said…

    Jag har oxå ett fadderbarn. Hon heter Laura och bor i Lettland. Jag har varit över och träffat henne två gånger.Det är bara ca 40 mil över vattnet, men man tror att det är tusen.Dom är ganska långt efter oss i nästan allt.
    Det vidgar perspektiven att få uppleva sådant.

     

Skicka en kommentar

<< Home