aldstarvisast

onsdag, juni 14, 2006

Pucko!!!!








Igår kväll vid elvatiden stod en idiot ute på vår gård och skrek sluddrande åt en flickvän(?) i huset bredvid att "hon minschann hade lurat honom och att hon borde åtminschtone öppna porten när han hade kört motorcykel PÅ FYLLAN ner för att hälscha på henne!!!
Han sade t o m SJÄLV att han kört på fyllan...

Jag ringde 112 och hann precis se regplåten när han vinglande åkte iväg därifrån...
De skickade ut en lysning på honom direkt...

Jag hoppas han åkte dit! Pucko!!!

22 Comments:

  • At 11:25 fm, Blogger Ilva said…

    ja vissa ar ju helt otroliga och han erkande ju sjalv sa det var da din medborgeliga plikt som du gjorde dar. Antagligen raddae du honom eller ngn annan fran ond brad dod!

     
  • At 12:22 em, Blogger maruschka said…

    Jag hoppas verkligen det Ilva, kände att jag inte bara kunde gå och lägga mig och sedan få reda på att något hade hänt....

     
  • At 12:22 em, Blogger maruschka said…

    Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

     
  • At 1:56 em, Blogger Jenny said…

    Usch vad trött man blir på en del puckon. Bunta ihop dem och skicka iväg dem nånstans kallt.

    Hur kan du få spam med wordverification och hur fick du bort det?

     
  • At 2:05 em, Anonymous Anonym said…

    Vad BRA att du ringde polisen! Vilken galning. Är det nåt som får mig att se rött så är det rattfylleri...

     
  • At 2:09 em, Blogger The Female Dinousaur said…

    Hej medborgare! Du gjorde såklart helt rätt! Fan vet vad som kunnat hända - hoppas dom fick tag på honom.

     
  • At 5:24 em, Blogger Humlan said…

    Instämmer! Hoppas att de fick tag på honom!
    Bra gjort!

     
  • At 9:24 em, Blogger jennypenny said…

    Ha ha ha, vilken underbar hämnd för att du blev störd...samtidigt som du bidrog till att gatorna blev säkrare. Bra jobbat!

     
  • At 8:50 fm, Blogger maruschka said…

    jenny - Ska vi bunta ihop dem och skicka dem till Australien då eller?...*ler...
    När det gällde kommentaren, kan det vara annat än spam när den för det första är på engelska och sedan handlar om något helt annat än det ämnet jag behandlade?
    Jag, min idiot såg inte papperskorgen som man enkelt kan klicka på om man vill trolla bort oönskade kommentarer...*flinar*

    biggis - det hoppas jag också!
    Humlan - ska kolla polisens sida och se om det står något...

    jennypenny - Fick värsta adrenalinpumpet bara av att ringa 112, tur att inte jag är polis...*s*

    Cornelia - Varför har vi inte alkolås på motorcyklar också?...

     
  • At 12:42 em, Blogger mikebike said…

    alltså jag blir så förbannad när jag hör folk köra på fyllan. hoppas de fångade honom innan han hann döda någon och ödelägga liv.

    jag blir så arg att jag hade velat ligga med ett snipergevär och pricka honom i nacken innan han hann åka. det är en så vidrig handling, att köra full. knappt straffbart heller.

     
  • At 1:53 em, Blogger Kattis said…

    Vilken idiot, tur att du reagerade!!!!

     
  • At 10:09 fm, Blogger maruschka said…

    sandra - kändes som det var det enda rätta när jag inte själv vågade gå ner och ta ifrån honom nycklarna...

    mikebike - har du tid att kommentera hos mig så mycket kommentarer som du har att besvara hos dig?...*ler*

    nq - Isch, dessa MC-dårar *blink*

     
  • At 12:46 em, Blogger Chris said…

    det var typ det bästa gjorda någonsin. folk som kör på fyllan. söte jesus, får man hata dem?

    kärlek!

     
  • At 4:27 em, Blogger Fria Foten said…

    Hedersamt kurge att ringa polisen.

    Jag arb. på en öppen anstalt. Du kan inte ana hur mycket rattfyllor det finns.Otroligt många som inte kan fatta innebörden i brottet.
    en del tar det fakktiskt inte på allvar.
    Inför alkolås på bilarna!

     
  • At 4:27 em, Blogger Kattis said…

    Usch, hade precis hänt en mc-olycka igår kväll när vi kom förbi (i bil för vi hade handlat på Coop). Vart riktigt skakis. Typisk singelmc-olycka med ung kille på superstark sporthoj. Han hade tappat kontrollen över hojen stod det i Sundsvalls Tidning idag!!!! *ryser å hoppas det gick bra för killen*

     
  • At 4:27 em, Blogger Fria Foten said…

    Hedersamt kurage ska det vara!

     
  • At 7:25 em, Blogger Batbut said…

    Skönt att Du ringde! Jag brukar göra precis likadant, i sådana lägen får man inte vara feg. Bra gjort!

     
  • At 10:12 fm, Blogger maruschka said…

    christina - alltså, jag tycker faktiskt att det är berättigat att hata dem tills de ändrar på sig?...*kram*

    flaxa - de ska vara glada att någon tar hand om dem och att vi inte sänker dem i sjön direkt?!

    nq- det hoppas jag också, om han inte körde på fyllan?...*isch, vad elak jag kände mig nu..*

     
  • At 11:08 fm, Blogger Chris said…

    det var ju så sant. här ska inte hatas, här ska älskas.

    kärlek.

     
  • At 2:23 em, Anonymous Anonym said…

    Jag hade kastat en kruka efter honom först :)
    Såna personer borde få sitt körkort indraget på livstid.

     
  • At 2:41 em, Anonymous Anonym said…

    Verkligen bra att du ringde. Hoppas bara att dom fick tag på fanskapet och att han åker dit ordentligt!

     
  • At 8:34 fm, Blogger maruschka said…

    christina - kärlek

    Mickey - kul att se dig igen!...Jag är lite lat och har inte satt några blommor i balkonglådorna (än) annars hade jag vräkt iväg en sån i huvudet på honom...

    crater - I totally agree!

     

Skicka en kommentar

<< Home