aldstarvisast

torsdag, maj 04, 2006

Ibland funkar det...


Tisdag kväll var jag på ett underbart seminarium med namnet "Hundra bullar i luften", som behandlade ämnet att klara av att hinna med jobbet, hemmet och att vara mamma och ändå hinna med sig själv också.
Tre timmar och två gästföreläsare senare åkte jag hem med huvudet sprängfyllt av sorg, glädje, skratt och framförallt idéer om hur jag skulle göra min/vår vardag enklare hemma och här är ett resultat av detta:

Jag tog verkligen till mig det där med att försöka säga ”jag vill” istället för ”jag måste” och hade riktig ångest över hur jag hade betett mig mot min son morgonen innan, skrikit och härjat om att ”vi måste gå nu” och ”mamma kommer för sent IGEN” (fast jag ALDRIG kommer för sent), precis som föreläsaren Jana Söderberg beskrev ett skräckmorgonscenario…

I går morse testade jag då detta:
-Idag vill jag att vi går till dagis direkt efter att vi har klätt på oss, för då kommer
vi inte för sent och det tycker jag känns bra…
-Då vill jag att vi går nu, för JAG vill inte komma för sent till dagis heller, fick jag till svar...

Jag ska gå på alla seminarier jag får inbjudan till i fortsättningen...

Bilden finns på www.sif.se

2 Comments:

  • At 12:40 fm, Blogger danne said…

    *skratt* Du - grabben: 0-1. :-)

    Grymt foto du har på dig själv.

     
  • At 7:20 fm, Blogger PGW said…

    hehe, smart kille det där! Du kanske inte ens behöver seminarium, lillkillen kanske kan leverera visdomar istället? :-)

     

Skicka en kommentar

<< Home