aldstarvisast

måndag, april 24, 2006

Olyckligt beroende...


Här försöker man förtvivlat hitta formen inför badsäsongen (uppblåsbara poolen med barnen på gården) och testar allt från VV*till GI** med diverse förtkortningar däremellan, men inte f-n har omgivningen någon empatisk känsla när det gäller mitt karaktärsproblem (eller frånvaro av karaktär?).
Pappas fru klev gladeligen in med nybakade bullar genom vår dörr, jag försökte med korstecken och färsk vitlök men vips! så satt jag där lik förbenat med en bulle i handen och två i magen... jag kan inte låta bli!!!!!!

Grannen bjöd över oss på ett glas vin, som blev en flaska, som slutade med hela ansiktet nere i ett överblivet påskägg med alla de där godisarna som man egentligen inte ens är så förtjust i...
Vad är det för fel på mig?...

Jag lovar, det var hundra ggr enklare att sluta röka än att sluta med socker!!!!
Jag är en sockerholic, fullständigt ända ute i fingerspetsarna beroende av detta gift...

Vad ska jag göra?


*Viktväktarna
**Glykemiskt Index

8 Comments:

  • At 2:30 em, Blogger Lyckliga Grodan said…

    njut istället.. livet är kort..

     
  • At 8:37 em, Blogger Kattis said…

    Jamen jag då som vräkte i mej 3 mackor, 4 kokostoppar, 2 mandelkubb, öl å kaffe på isen innan dramat. Fattar inte det här - man brukar ju bli smal när man är kär. Jag har fått värsta aptiten på länge. Vad är det som är fel????

     
  • At 9:33 em, Blogger Anna said…

    Jag trodde aldrig jag skulle kunna sluta med socker men nu har jag sen i onsdags inte ätit några kakor, bullar, godis eller druckit läsk. Har istället försökt äta frukost med fiberbröd och sen har jag mycket grönsaker hemma ifall jag blir sugen på nåt. Ett litet tips! :-)

     
  • At 7:03 fm, Blogger maruschka said…

    mickey!!!! Vad trevligt att du ville hälsa på, har bara varit jag som varit hos dig tidigare, men jag hade faktiskt ingen aning om att man var tvungen att ha ett blogspotkonto för att kunna kommentera?...ska genast kolla upp det...
    Och du, du behöver bara bli gravid för att bli motiverad att sluta röka, sen handlar det mst om att inte BÖRJA igen...*s*

    lyckliga grodan - visst, men jag trivs ju inte med att jag börjar gå upp i vikt...*suck*

    Antingen äter man massor, eller ingenting när man är kär, så är det bara...Var glad att du inte också rasade genom isen...*s*

    anna k - Jo, det handlar väl bara om att inte ha lockelser hemma, eller stanna hemma om grannen bjuder över en...OCH att inte släppa in morfars fru om hon har bullar med sig...*flinar*

     
  • At 7:15 fm, Blogger The Female Dinousaur said…

    Åååå, jag fattar exakt vad du pratar om! Socker är mitt knark. Jag måste förresten berätta om min svärmor, som slutade med socker för ungefär 1 år sedan. Egentligen var det bara så att hon mest uteslöt sockret i kaffet (hon drack mycket kaffe med mycket socker!) och hon formligen RASADE i vikt, och gör fortfarande.... Galet.

     
  • At 3:13 em, Blogger maruschka said…

    biggis - Synd att jag redan har sacketter i kaffet då...*suck*
    Äsch, det är väl bara att bestämma sig, som med rökningen, men jag skulle vilja säga att livet blir om möjligt ÄNNU tråkigare utan socker än cigaretter, eller hur?...och nikotin är liksom inte en ingrediens i all mat heller?...*f-n*

     
  • At 3:21 em, Blogger Minna said…

    vad man ska göra är "bara" att bestämma sig. sikta på en månad, ex 28 april - 28e maj. kör på. lycka till.

     
  • At 3:42 em, Blogger Saring said…

    Hihihi! Oj, vad jag kan skriva under på det där... Som peppning *EH?!* kan du läsa några VV-betraktelser i mitt blogg-arkiv...

    Fortsätt kämpa :o)

    /Hälsar Saring som själv är i en svacka för "tillfället"...

     

Skicka en kommentar

<< Home