aldstarvisast

torsdag, mars 23, 2006

Vad hände med rättvisan?

Mannen terroriserar sin sambo, min vän. Han orsakar ordetliga blåmärken med de i själen är ännu större.
Hans fula ord etsar märken djupa som vore de skurna med kniv.
Hon sväljer och står ut, för barnets skull...

Hon blir erbjuden en tjänst som instruktör och han uppmuntrar henne att tacka ja för att
sedan när hon börjar arbeta med en gång börja gnälla om att hon är otrogen och aldrig hemma.
Hon städar inte tillräckligt bra, hon är ful, han fattar inte hur det blev de, detta blandat med buketter med blommor och kort med bön om förlåtelse...

Efter ett hot om att utplåna hela familjen med bil mot ett betongfundament får hon nog och rymmer med dottern.

En kort tid efter detta presenterar han en ny flickvän för sin bror, men svär samtidigt via sms att han har vigt sitt liv åt att göra exsambons liv till ett helvete.

Han beter sig som en fullständig galning varje gång barnet ska lämnas eller hämtas, står och skriker hora och halvblatte inför allt och alla på stormarknadens parkering varannan vecka.

Efter detta följer ett och ett halvt år med hot, äckliga sms, utbrott hos familjerätten och besöksförbud.
Sambons syster blir hotad regelbundet.

Sedan rättegångar, både ang. vårdnad och misshandel.
Hon får vårdnaden och han blir dömd till tre månaders fängelse.

Men nu är besöksförbudstiden slut och nya hot strömmar in och mitt i alltihopa kommer besked om att frivården överväger att ge honom fotboja, "stackaren" riskerar ju att förlora sitt jobb annars.

Han kan fortsätta hota och låta bli att följa de regler som vi andra måste följa...

Men så är han ju polis också...

Fy fan...

15 Comments:

  • At 10:17 fm, Blogger Ilva said…

    Skrammande! Lagen ar definitivt inte pa kvinnors sida. Som sa mycket annat. Vi fattar nog inte att vi faktiskt ar otroligt smygfortryckta...mycket snack i liten verkstad.

     
  • At 1:39 em, Blogger Chris said…

    jag är mörkrädd här mitt på blanka dagen. ibland blir man så arg att det bara kokar upp! å, rättvisan!

     
  • At 2:32 em, Blogger maruschka said…

    ilva - så är det....märkligt eller hur...?

    d haraway - jag är arg å hennes vägnar dagligen...
    Läs henes blogg om du vill:

    http://www.lillap.blogspot.com/

     
  • At 7:11 em, Blogger Lilla P said…

    Hej vännen! Jag mår bättre idag än igår.. Jag har ju, som du vet, turen att ha en underbar chef. Efter ett långt samtal med honom igårkväll blev jag lugnare!
    Kramisar från mig!

     
  • At 11:12 em, Blogger Bloggblad said…

    Gräsligt. Jag har väldigt svårt att föreställa mig hur det skulle vara att vara rädd för den man älskat.

     
  • At 10:01 fm, Blogger maruschka said…

    toots - Otäckt att det är så vanligt at t o m rättsväsendet blivit blasé...

    lilla p - jag är glad att de presonerna runt dig som är viktiga samtidigt bryr sig...*kram*

    bloggis - Visst är det läskigt...

    Hämtade mamma vid Siljabåten igår, var du också där?...*s*

     
  • At 2:35 em, Blogger Kattis said…

    Vidrigt å man blir så J-la upprörd!!!

     
  • At 7:55 em, Blogger maruschka said…

    toots - kul att du trivs...jag vill inte ha någon mail utsatt, tycker det räcker med att folk kan nå mig här...men vi ses igen, det är jag säker på...*s*

    NQ - Visst känns det skönt att man kan lita på polisen?...not!

     
  • At 6:04 fm, Blogger Jenny said…

    Fruktansvärt, vidrigt och ofattbart! Hur kan sånt här få förekomma år 2006? Finns det inget man kan göra för att stoppa det?

     
  • At 1:47 em, Blogger maruschka said…

    jenny och sandra - men han är ju så socialt begåvad och trevlig....och en psykopat...och rikskänd dessutom, och en sådan kan väl inte vara dum?

     
  • At 2:57 em, Blogger Lilla P said…

    Hej vännen! Idag är en riktigt härlig dag! Faktiskt.
    Jag hoppas att vi snart kan träffas på en vinkväll!;)
    La famiglia mår bra också antar jag. Krama dem från mig!

     
  • At 10:42 em, Blogger Batbut said…

    Säger som alla andra - fy fan! Och så blir den som är offret den som straffas! Så otroligt vanligt.

     
  • At 1:48 em, Blogger maruschka said…

    batbut - alltför vanligt...och sorgligt...

     
  • At 12:38 em, Blogger MaMaMia said…

    Dra åt helvete! Vilket skit! Hoppas att det går åt rätt håll!

     
  • At 8:15 em, Blogger maruschka said…

    mamamia - han lär inte få dömma ishockey i himlen och i helvetet finns väl ingen is, så han kanske blir straffad där till slut?...*kram*

     

Skicka en kommentar

<< Home