aldstarvisast

torsdag, mars 09, 2006

Efter treårskontrollen...


-Mamma, när jag var på doktorhuset hos tant Åsa, då var mormor med mig...
-Ja, och du var jätteduktig, Åsa sade att du var världens bästa treåring!

....*funderar lite i baksätet*...

-Men mamma, då behöver ju inte jag ha barnstolen?
-Varför inte det då?
-Jo, för om jag är så duktig och stor kille så behöver ju inte jag barnstolen?
-Men den har man för att man inte ska skada sig om mamma krockar eller vi blir påkörda...

....*funderar lite till*...

-Ok, men jag vill åka Mugge Vigge, Mugge Vigge Tuff Tuff Tuff, på Ålandshav, med ruff, ruff, ruff...

Glada barn på morgonen kan få den mest inflammerade mage att må bättre...

3 Comments:

  • At 12:07 fm, Blogger MaMaMia said…

    Gulle! Treåringar är härliga. :)

    Min fyraåring kan inte "åka skidorna i backarna utan bara paddla med stavarna" så det så!

     
  • At 9:10 fm, Blogger maruschka said…

    Alltså, man kan inte annat än älska dem mest av allt...*s*

     
  • At 10:19 em, Blogger Batbut said…

    Sådana stunder bevarar man i sitt hjärta och plockar fram när värsta trotsen sätter in *s*

     

Skicka en kommentar

<< Home