aldstarvisast

onsdag, april 19, 2006

Första gången är värst!


Igår var det dags för sonens första besök hos tandläkaren.
I några veckor har jag regelbundet nämnt detta för att vänja honom vid tanken, det låter ju lite läskigt med tandläkaren...
När vi kom in på Folktandvårdens mottagning och damen i receptionen ropade upp hans namn så svarade han lite tyst: Inte jag!
Hon ropar en gång till och då ropar han tillbaka:Inte jag, sa jag...
Hon ler lite och säger att vi kan vänta tills vi blir hämtade...
När syster Anna till slut hämtar oss så uppstår förvirring, mamma har ju sagt att tandläkaren heter Ingvor (vilket stod på kallelsen)!
Men, hon godkändes och sittande i mammas knä lät han henne både titta på och känna på tänderna.
Med en glass i ena handen och en liten plastsnurra i den andra vandrade han hemåt och jag tror att hans mamma drog en större lättnadens suck på vägen hem än han gjorde...två år till nästa gång!

13 Comments:

  • At 11:42 fm, Blogger Ilva said…

    sa vill jag ofta skrika nar mitt namn ropas... ar jag for gammal for det eller??

     
  • At 8:32 em, Blogger Cornelia said…

    tänk vad snälla de är nu för tiden. Fem är var jag första gången, hade hål i mjölktänderna fram. "Soster sprota" skrek den stora svartmuskige tandläkaren, bedövade och drog ut mina framtänder. Fick lite tandläkarskräck efter det.

     
  • At 11:37 em, Blogger The Female Dinousaur said…

    Skönt att det gick bra i alla fall. Lite glass brukar mjuka upp den mest svårflörtade...

     
  • At 1:02 em, Blogger Jenny said…

    Ajajaj, tandläkare är inte kul alls. Drar fortfarande ut på första besöket med storloppan.

     
  • At 4:26 em, Blogger PGW said…

    Ååh glass! Det ska jag fråga min tandläkare om jag kan få nästa gång. Numera får man ju inte ens ett bokmärke. Inte kul att vara vuxen inte.

     
  • At 4:47 em, Blogger maruschka said…

    ilva - Du blir aldrig för gammal för det!...*s*

    Cornelia - Isch, det skulle jag inte önska min värsta fiende ens...

    biggis- Lite glass funkar alltid...

    jenny - Det är bara att gå dit, enklare när de är mindre tror jag?

    PGW - Och du är ju rolig som vanligt, tror du han fick glassen av tandläkaren?...jag som t o m ljög om att han aldrig får godis mer än på lördagar...*s*

     
  • At 9:35 em, Blogger MaMaMia said…

    ÅH! jag säger också INTE JAG inom mig hos tandläkaren. Duktig pojke! Han var värd 4 glassar. Första gången min minsta var till tandläkaren vägrade hon öppna munnen tills Pappa sa glass. HAHAHA! Puss Raring!

     
  • At 11:36 fm, Blogger maruschka said…

    mamamia - Jag är förvånad att de inte kallar honom igen nu förrän han fyller fem?...skönt i o f sig, men känns långt?...Ska nog unna mig själv en glass också, trots att jag inte ska till tandläkaren...*s*

     
  • At 2:12 em, Blogger maruschka said…

    sandra - Tack...när ger de ut boken, jag ska ha den så fort den kommer ut!..?

     
  • At 3:35 em, Blogger Kattis said…

    Önskar att jag oxå fått en glass i handen efter mitt besök hos tandhygienisten i tisdags. Usch å fy vad hon gjorde mej illa *tycker synd om mej själv*

     
  • At 9:20 fm, Blogger Vi på Kantarellen said…

    Inga bokmärken? Eller är det förlegat?

     
  • At 8:32 fm, Blogger maruschka said…

    NQ - Stackars dig, du får komma hit och äta glass med Drutten...

    mamselamsen - Han fick välja bokmärke om han ville, men han ville inte ha...*s*

     
  • At 12:58 em, Blogger Jaime said…

    Absolut!!

    http://blogdeldescanso.blogspot.com

     

Skicka en kommentar

<< Home