aldstarvisast

onsdag, april 12, 2006

Bitter...

I morse när vi skulle gå till dagis så upptäckte vi att någon hade slitit ner alla pinnarna
på spaljen bredvid grinden in till vår gård, antagligen i syfte att slippa gå runt huset och kliva
genom spaljen via rabatten och in istället...
Jag muttrade några svordomar över nedtrampade rosor och sonen frågade vem som haft sönder "pinnarna"?
-Någon dum människa, svarade jag lite bittert.
-Jaha, André på dagis, replikerade han snabbt...
-Nej, någon vuxen, dum människa antagligen...
André är egentligen hans bästis, men de bråkar till och från och nu var de väl i "från-läge"...

När jag strax efter dessutom var tvungen att skrapa rutorna på bilen pga vårens vägran att lägra vårt gråa land, så lovar jag att jag fick anstränga mig för att inte skrika rakt ut...
Jenny och Silverfisken, bara VÅGA inte klaga över vintern i Australien igen för då pratar jag inte med er igen!

4 Comments:

  • At 11:21 fm, Blogger Humlan said…

    Jamen, är du bara tillräckligt hetlevrad, så kanske du värmer upp vår kalla stad...
    (skrapa vindrutor nu,,, hua!)

     
  • At 1:18 fm, Blogger Jenny said…

    Okej jag lovar, inte ett ord till om hur man fryser rumpan av sig i +17 grader.
    Helt otroligt att ni måste skrapa rutorna i mitten på april. Kan ingen sätta stopp för såndana dumheter?

     
  • At 8:13 fm, Blogger maruschka said…

    Humlan - du ska bara VETA hur hetlevrad jag kan vara, räcker med att jag tänker på puckot till polis som jag skrev om för några dagar sedan så tinar alla rutor i förorten, men det tar på en själsligen...*ler*

    Jenny - precis, i morse slapp jag skrapa rutor för då regnade det i stället, små, små, iskalla spikar som kryper in genom kläder och in i hjärtat...jag är så trött på denna vinter nu att jag gråter spontant när jag tittar ut genom fönstret...*suck*

     
  • At 8:50 em, Blogger Batbut said…

    Sådana där dagar är inte de bästa.... och tyvärr sitter det i sig. MEn hoppas verkligen det har vänt. Sitter här i Trollskogen. Och vi har SNÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ.... Och Trollskogen ligger strax utanför Stockholm!

     

Skicka en kommentar

<< Home