aldstarvisast

måndag, januari 30, 2006

Utmaning, som om man inte har annat att göra?

Har blivit utmanad av SANDRA att avslöja mina egenheter (skulle jag ALDRIG göra)...
Så här kommer en alternativ lista:

1. Jag håller långa pedagogiska monologer riktade till min treårige son och tror på fullt allvar att han ska leva efter vad jag säger...pffft!
2. Jag oroar mig ständigt för ekonomin trots att jag alltid har full koll på den, oavsett min livssituation.
3. Spelar ingen som helst roll hur smal jag är efter att ha bantat ner mig, jag visar ALDRIG häcken i ett par jeans in public.
4. Har en ful förmåga att gå runt med "jag måste"-ångest alldeles för länge för att sedan ta tag i ALLT jag måste göra när jag egentligen inte hinner!
5. Har svurit på att aldrig tvinga på någon ett kedjebrevsuppdrag, så jag utmanar ingen speciell utan de som känner för att avslöja sina egenheter, feel free to do so!

Och här är reglerna (som jag uppenbarligen INTE följer):
Reglerna:Gör en lista på fem konstiga ovanor eller egenheter du har och utmana sedan fem andra bloggare att göra det samma och fortsätta kedjan. De skall även bifoga de här korta reglerna i sitt meddelande. Längst ner i det här inlägget finns en lista över vilka jag utmanar, jag kommer även att gå in på deras bloggar och meddela att de är utmanade.

6 Comments:

  • At 10:32 em, Blogger Kattis said…

    Scary men ändå skoj!!!

     
  • At 6:56 em, Blogger Bloggblad said…

    Var håller du hus? Jag ser sällan ditt glada leende i kommentarsrutorna nuförtiden.

    Jag gillar din antilista. Alla frågor som går runt börjar påminna lite om kedjebrev - om vilka jag inte heller tycker. Men en del frågor är kul att svara på även om det räcker med såna nu.

     
  • At 10:57 em, Blogger The Female Dinousaur said…

    Åh, tvåan där... I can feel again me där...

     
  • At 10:23 fm, Blogger maruschka said…

    NQ - Jo, du får gärna göra en lista om du vill?

    Bloggis - det är som om intresset försvann lite när man inte sitter framför datorn naturligt dagligen..men om en timme ska jag på intervju nummer två på ett företag nästgårds, så då kanske det blir lite mer bloggat...

    När det gäller kedjebrevsvarianten så har jag aldrig gillat den, gillar att göra listor men inte att tvinga andra att göra samma sak!

    biggis - när ska man sluta med det då?...*suck*

    Sandra - det blir ju inte riktigt en dialog när motparten bara svarar: Föl jag vill!!!

     
  • At 10:19 em, Blogger Vi på Kantarellen said…

    Tack!.... för det sistnämnda.

     
  • At 8:25 fm, Blogger maruschka said…

    mamsen - kände att det börjar bli lite väl mycket, man känner sig utvald som utmanad men har egentligen inte riktigt tid...*suck*
    Och vanliga kedjemail är det värsta jag vet, "skicka denna kram till 13449 personer inklusive avsändaren och se vilka som VERKLIGEN är dina vänner!..."...*puke*

     

Skicka en kommentar

<< Home