aldstarvisast

onsdag, januari 25, 2006

Duuuurt att vara utan jobb...

Arbetssökande och shopoholic är två titlar som inte riktigt passar ihop, men som tyvärr ofta attraheras av varandra.
Åkte till Farsta Centrum för att hämta info om blodsockermätare åt sambon och kom hem med ett par (helt underbara) höga Timberlandkängor istället...
Halva priset, kan man låta bli då?
Dessutom provade jag på vattenmassage (otroligt skönt, men dyrt) och åt lunch...
Men vad f-n, en vacker dag blir jag miljonär, så det löser sig nog.

9 Comments:

  • At 12:06 fm, Blogger Lotten Bergman said…

    Jag blir också snart miljonär. Jag resonerar med mig själv: "Det är nämligen min tur snart och om just jag vore miljonär hade jag gjort så himla fiiina saker med mina pengar. Dessutom är jag värd en vinst. De 32 kr som jag satsade på Lotto idag kommer att göra susen. Senast jag vann var på tipset 1984. De 26 kronorna har tagit slut nu. Det är alltså min tur, rent statistiskt är det det."

    Sedan ruskar jag på mig och återvänder till verkligheten ...

     
  • At 4:15 em, Blogger maruschka said…

    lotten - eller hur?

    Sandra - du skulle dö om du såg dom...kanske på någon bloggträff någon gång?...eller när du signerar din bok åt mig framöver?.....*ler*

     
  • At 6:56 em, Blogger Bloggblad said…

    Jag vet! Jag var visserligen självvalt ledig i 2 år - men det var ett par torftiga år.

     
  • At 7:43 em, Blogger Kattis said…

    Gud vad härlig du är - låter precis som mej!!!! *ler*

     
  • At 10:35 fm, Blogger maruschka said…

    bloggis - jo, men ibland får man förtränga att det är torftigt och LÅTSAS att man är rik, eller hur?...*ler*

    NQ - så fort våren kommer så tycker jag vi tar det där fikat vi pratat om så länge och så lägger vi till en shoppingrunda?...Om inte du hinner flytta till S-vall innan dess?...*s*

     
  • At 11:32 em, Blogger Batbut said…

    Du måste ju unna Dig lite tröst nu! Men såklart Du får nytt jobb. Snart!

     
  • At 12:40 fm, Blogger MaMaMia said…

    *räcker över trisslott*

    Jag hoppas också på miljonärskap. :)

    Kram gumman!

     
  • At 11:33 fm, Blogger maruschka said…

    Sandra - Uppdraget (nästan) slutfört!

    batbut - Jodå, tröst är alltid bra, speciellt i gråa tider...

    mamamia - vi delar om jag vinner!...*kram tillbaka*

     
  • At 10:56 em, Blogger The Female Dinousaur said…

    Januari är en riktigt rutten månad, ekonomiskt. Varför finns den egentligen?! Du gjorde onekligen ett klipp och det tycker jag nog att du var värd...

     

Skicka en kommentar

<< Home