aldstarvisast

söndag, december 25, 2005

Bara för jag kan!


"Hej tomtegubbar, slå i glasen, och låt oss lyckliga vara" klämmer man i med nubben i ett fast grepp i näven för att sedan hoppa högt när sonen på stolen bredvid började yla rakt ut som om han drabbats av ett tidigt slaganfall...
Av ren instinkt satte jag handen för hans mun och alla runt bordet blev knäpptysta...
"Barnmisshandel", drog det genom mitt huvud, de tror att jag brukar slå honom...
I nästa sekund insåg jag att de bara undrade varför han skrek så hjärtskärande när vi sjöng...
Jag tog bort handen från den lilla munnen och frågade: -Varför skriker du så när vi sjunger?
-Föj jag äj en liten pojke, kom svaret snabbt...
Jaja, önskar man kunde komma så lätt undan även i vuxen ålder...
God fortsättning på er!

8 Comments:

  • At 8:41 em, Blogger Kattis said…

    God Jul å god fortsättning önskar Nylonqueen i snöstormen.

     
  • At 12:55 em, Blogger Batbut said…

    Den blir inte lätt att tas med i framtiden *s*. God fortsättning Du med!

     
  • At 5:09 em, Blogger Gagga said…

    Men söt är han :)
    God fortsättning!

     
  • At 5:57 em, Blogger Bloggblad said…

    Han kanske har absolut gehör - och så var det fel tonart...:)
    När min lilla talar om att hon är lite "kuk" ger också en häftig effekt. Hon fixar inte sje-ljudet än trots flera lektioner...

     
  • At 9:45 em, Blogger maruschka said…

    nylon - detsamma till dig, hoppas du får kramas i snön...

    batbut - antagligen inte...*suck*

    cornelia - detsamma, kram!

    gagga - Han talar dessutom ett eget språk aom han säger heter "gagga-språket"...*s*

    bloggblad - hihi, jag känner mig lite kuk i halsen just nu...

     
  • At 11:25 em, Blogger The Female Dinousaur said…

    God Fortsättning på dig! En blivande IOGT/NTO'are? (eller vad dom nu kallar sig...?)

     
  • At 12:40 fm, Blogger Bloggblad said…

    Då drar jag mitt mantra: citronvatten, honungsvatten, saltvatten.... och numera har jag lagt till tranbärsjuicen eftersom maken inte varit förkyld på över ett halvår sen han druckit det dagligen.
    Sen får du träna på sje-ljudet om du ska ut bland folk :)

     
  • At 11:32 em, Blogger Gagga said…

    Jäklar vilken begåvad gosse...pratar gagga-språket ;)...!!!

     

Skicka en kommentar

<< Home