aldstarvisast

måndag, december 05, 2005



...på benen och tomtens skägg i brevlådan...

Jag som har hatat julen har börjat bli sams med den gamla traditionen och har både satt upp röd gardinkappa i köket och planerat var julgranen (den dammiga i plast som ligger i källaren) ska stå...

Julkort är beställda, dito almanackor, båda prydda med sonens efter dagsformen skiftande anlete.

Rabattkupong på saffran ligger i handväskan, jäst står med på kom-ihåg-lappen och datum för resa till barndomsstaden är bestämt och klart...

Kan man bli mer förberedd inför julens ankomst?

12 Comments:

  • At 11:17 fm, Blogger MaMaMia said…

    Barndomsstad? Om du passerar gå (alltså min stad) så inkassera glögg och pepparkakor! :-)

    Vi skulle ju vara hemma. På grund av omständigheter. Men det verkar som om vi kan åka till mamma ändå. :-)

     
  • At 11:21 em, Blogger The Female Dinousaur said…

    Samma här! Jag har skytt julen som pesten fram till dotter föddes. Nu är man så illa tvungen att bli så där juligt mysig och go, snurra saffransbullar och smeta knäck på väggarna... Hittade ett par mycket intressanta recept i aftonbladet i helgen - peanut butter cookies och marängsnöbollar... Det verkade inte alltför komplicerat, även för en köksidiot som jag. Och så ska vi göra sockerslott...

     
  • At 10:15 fm, Blogger maruschka said…

    mamamia - Linköping...passerar vi dig då?...*ler*

    biggis - Låter skitgott alla förslagen, är det Viktväktarna?...inte det, nähä, trodde väl att det var så...*suck*

     
  • At 11:32 fm, Blogger Batbut said…

    Kanske en liten gran oxå? Och så färgar Du håret vitt så Du passar som tomtemor *S*

     
  • At 4:11 em, Blogger maruschka said…

    batbut - granen kommer upp från källaren lite senare, och när det gäller mitt hår så har jag ju redan gjort mitt (enda) försök som blondin i detta liv, så det får bli peruk i såfall...*s*

     
  • At 10:07 em, Blogger MaMaMia said…

    Näeeee... Linköping är jättelångt härifrån.

    *tråkigt*

    Om jag säger Tony Richardsson så är du på rätt spår. *s*

     
  • At 12:23 fm, Blogger maruschka said…

    sandra - jag vill ha en synt, morsan, jag vill ha en synt...*s*

    mamamia - Ack Värmeland du sköna...
    Vi får väl åka åt det hållet nästa gång då?...*kram*

     
  • At 5:14 em, Blogger Lotten Bergman said…

    Apropå "word verification" -- jag skrev ett trösterikt inlägg till en ledsen en, och skulle då verifiera med denna bokstavskombination:

    troeszt

    Skärrad av detta sammanträffande, skrev jag fel och fick en ny kombination:

    foekjouz

    Den skulle jag ha sparat.

    Till detta inlägg här och nu ska jag tydligen knappa in "otcru" och det är ju hur trist som helst.

     
  • At 11:50 em, Blogger Vi på Kantarellen said…

    Uuuu... du är riktigt organiserad!

     
  • At 11:21 em, Blogger Bloggblad said…

    Jag tycker det här börjar låta som hos Mamsen... hu!
    Själv har jag inte gjort nåt mer än tänt den vilda granen och satt en stake i köksfönstret...

     
  • At 7:36 em, Blogger maruschka said…

    lotten - ozpibplk!

    mamselamsen - har jag gett något annat intryck?...förutom att jag har problem med datum när det gäller bloggfika då...*suck*...

    bloggblad - allt klart då ju?...*s*

     
  • At 2:17 em, Blogger Kattis said…

    I år känns julen väldigt långt borta, fattar inte ens att den är så nära. Får panik - har inte ens baka lussebullar men julgardin har jag iaf hängt upp!!! Konstigt blir det å känns det!!! kram

     

Skicka en kommentar

<< Home