aldstarvisast

söndag, november 13, 2005

Cafe Foam, trevligt, men tomt?

Dante och hans mamma har varit på Café Foam och fikat i helgen....
Inte för att de hade ett behov av att vara först, inte heller för
att de är så trendiga, utan för att Dantes mamma inte är läskunnig!!!!

Klockan 11.55 igår klev de (efter att ha tvingat sambon/pappis att tråckla bilen genom lördagstrafiken fram till Karlavägen 75) in på detta ganska trendiga ställe, beställde världsvant två hallonmuffins, ett glas mjölk och en cafe latte, betalade smått skakade 102:- och satte sig förväntansfiúlla på var sin zebramönstrad stol vid fönstret och väntade på "tanterna"...
Klockan kvart över, två muffins senare, insåg Dantes mamma att hon borde läsa lite mer noga, förklarade för en förstående son att hans mamma lider av fyrtioårsförvirring och tog vagnen och vandrade ner till Nationalmuseum och träffade morfar med fru och en flinande pappis...

Nu har Dantes mamma verifierat att hon hade fel ang. fikadatum och ska försöka lura pappis att agera privatchaufför ännu en gång nästa lördag...

13 Comments:

  • At 11:20 em, Blogger Cornelia said…

    Så bra att du har rekognoserat åt oss andra - vi ses NÄSTA lördag då!

     
  • At 11:54 em, Blogger Batbut said…

    Stackare, fast jag måste medge att jag skrattade högt och ljudligt. Då kan Du alltså godkänna fikaplacet?

     
  • At 12:20 fm, Blogger Jenny said…

    Hahaha, vad glad sambon måste ha blivit över att få ta sig dit nästa helg igen...

     
  • At 10:26 fm, Blogger Batbut said…

    Kanske läge att säga att andra Stor-Stockholmsbaserde bloggisar självklart är välkomna. Maila mig för info

     
  • At 1:13 em, Blogger Humlan said…

    Det är inte alltid lätt med möten, man ska ha rätt tid, rätt veckodag och rätt datum! Men bra att någon har testat och godkännt!

     
  • At 7:36 em, Blogger Gagga said…

    Så bra att du kollat in mötesplatsen. Vi ses!

     
  • At 1:26 em, Blogger maruschka said…

    cornelia - det hoppas jag verkligen...*s*

    ceci - eller hur?

    batbut - trendighetsfaktorn var kanske liiiite hög för mig och ev. lite ont om platser, men finns det hjärterum så finns det ju stjärterum...*s*

    jenny - han stack ut och spelade golf hela fars dag och jag hade alla ungarna, så han har redan lovat att skjutsa utan att knorra...*s*

    humlan - vet inte, känns som jag var lite mer än måttligt förvirrad...*ler*

    gagga - det ser jag fram emot!

     
  • At 7:01 em, Blogger Vi på Kantarellen said…

    Oh himmel... det här kunde precis lika gärna ha varit jag! Tack o lov, var det inte det.... denna gången. :-)

     
  • At 10:55 em, Blogger The Female Dinousaur said…

    Hihi! Tar du med dig din son nästa gång också? Jag tar med mig min dotter. Vem vet, kanske tycke uppstår?

     
  • At 11:52 fm, Blogger maruschka said…

    mamse- kul att man kan glädja någon?...*fniss*

    biggis - om jag lyckas lura med honom en gång till, han har ju som ni vet ganska bestämda åsikter om vad han vill och inte vill nuförtiden...'s*

     
  • At 2:42 em, Blogger anna said…

    Hihi.....ooops!

     
  • At 6:00 em, Blogger Bloggblad said…

    Skönt att det inte bara är jag (lantis) som baxnar när priserna inte är vad man tror.

     
  • At 9:10 fm, Blogger maruschka said…

    anna - lätt för dig att säga!....*s*
    Kommer du eller?

    Bloggis - jag har bott här sedan -88 och dessutom jobbat på en av Stockholms dyraste krogar, men jag förfasar mig fortfarande över hur man utan dåligt samvete kan ta 22 kronor för ett lite glas mjölk????

     

Skicka en kommentar

<< Home