aldstarvisast

torsdag, oktober 27, 2005

Korrumperad mutmorsa....

Morgonen avlöpte relativt smärtfritt.
Fiffiga morsan hade redan dagen innan inköpt väl planerad muta för att i största
möjliga mån undvika friktion i morgonkylan...
Liten gul ficklampa med roterbart huvud klarade trots sin litenhet uppehålla sonens intresse
så långt som till att jag fick klä på honom utan hysteriskt utbrott, bära ner honom till vagnenoch gå till dagis...
Enda problemet blev egentligen dagis förbud mot medtagna leksaker, men det valde jag att
ignorera och tipsade honom helt enkelt om att gömma mutan i byxfickan i fall någon
sade något...
Jag grät hela vägen in till Centralen igen, denna gång av lättnad.

4 Comments:

  • At 1:56 em, Blogger maruschka said…

    ceci - vi får väl se hur det går i morgon bitti, men fredagar brukar kännas bättre, då kan man alltid köra med att det är sista dagen på dagis...och att det är lördag i morgon...det finns några varianter...*ler*

     
  • At 5:08 em, Blogger Batbut said…

    Det jag körde med när minstingen var som "värst", hon låg och ylade i hallen i timmar. Skulle inte göra ngt. Då sade jag helt sonika att jag måste gå, vill Du med klär Du på Dig annars går jag ändå. Och så gick jag med stortjejen, stängde dörren och väntade... Det tog typ 15 sekunder sedan kom det "Mamma jag har overallen på nu". Och så gick vi! Hon var typ 2 år då och efter det hände det 1-2 ggr till, med samma medicin och samma resultat. Testa!

     
  • At 8:57 em, Blogger The Female Dinousaur said…

    Imorgon är det fredagsmyyyyyyyys!

     
  • At 8:19 fm, Blogger maruschka said…

    batbut - jag har testat, men han skriker så högt att hela huset vaknar, och han klarar inte att klä på sig själv riktigt, men jag ska testa igen...*tack*

    biggis - fredagsmys för mig är att få lägga mig en stund under täcket och läsa min bok redan på förkvällen medan sonen leker med någon/något annan/annat...*s*
    Och SEDAN gå upp och mysa i soffan...

     

Skicka en kommentar

<< Home