aldstarvisast

onsdag, oktober 26, 2005

Trots allt...


...överlever man trotsåldern...säger de som vet...
För egen del var jag färdig att ringa Nannyakuten i morse när sonen endast
iklädd t-shirt, blöja och med byxarna avsparkade och nedtrampade lyckades
väcka halva södra Botkyrka med sina illtjut: "Jag vill inte till daaaaaaaaagis...."
Klockan kvart över sex på morgnarna är mitt lager av tålamod inte så stort
och det hela slutade med att en granne (gud välsigne henne) grep in och talade
med lillkillen som till slut resignerade och följde med ut till bilen, dock fortfarande
halvnaken...
Hur överlever föräldrar som har FLERA barn i trotsåldern?
Jag grät hela vägen in till Centralen...

10 Comments:

  • At 1:28 em, Blogger MaMaMia said…

    Men Tulle! Stackars dig som grät hela vägen! Jag lovar! Det går snart över!! KRAM!

     
  • At 2:38 em, Blogger Jenny said…

    Underbart att du mitt i allt elände lyckades ta kort på allt trots. Om du nån gång skulle glömma hur det var att ha barn i trotsålder kan du alltid ta fram den här bilden.

     
  • At 3:00 em, Blogger Ilva said…

    Ja du, man bara gor det fast jag ar lika obstinat jag som de sa det blir nastan kul... men nog har jag gratit ibland nar jag varit trott sa jag vet vad du kande. Det basta ar att ta dem under armen o bara bort dem. Strunta i sant dar tjafs om att det skulle vara att visa bristande respekt, bar bort dem o hall i o krama tills de lugnar sig. Ingen ide att komma med forslag, ett alternativ, max tva o gar inte det sa bestammer man at dem! Kor hart!!

     
  • At 5:50 em, Blogger Vi på Kantarellen said…

    Man överlever....fråga inte hur.

     
  • At 10:00 em, Blogger Batbut said…

    säger som Mamse, man gör det men jag vet ännu inte hur för vi är i slutfasen. Vi lyckades tajma in 2 (TVÅ!) i trotsåldern samtidigt....

     
  • At 10:07 em, Blogger Bloggblad said…

    Gråt inte! I den här åldern kan du ta honom under armen och bära iväg. Det gör man inte med en tonåring på 180 cm och 80 kg som inte lyder...
    Fast dom växer dom också, och rätt som det är sköter dom sig själva och går snällt till jobbet...

    Sen vet du väl att barn till perfekta morsor, dom får alltid problem.
    Mitt heta tips: muta, hota och tjata!

     
  • At 8:58 fm, Blogger maruschka said…

    mamamia - Tack för kramen och de medkännande orden...*a*

    jenny - jag fick bara en känsla av att detta måste jag ha en bild på...man kan nästan se på bilden att han tycker att mamma gör något mycket märkligt...

    ilva - jag vet, men det är så svårt när man är mitt i det, man går sönder, om än tillfälligt...

    ceci - tack, tänkte jag skulle försöka blogga om hur det gick i morse, vi får se om jag hinner...systemen ligger nere här just nu, så jag har helt plötsligt all tid i världen att blogga (yes!!)...

    mamse - jo, man gör väl det..*ler*

    batbut - jag förstår inte hur man klarar det...

    bloggblad - jo, jag har hört det också, titta bara på Desperate Housewives, den rödhåriga (som jag inte kommer ihåg vad hon heter nu?) som tror hon är perfekt och nu försöker driva ut sonens gaykänslor med hjälp av en präst..*s*
    Jo, jag mutar och mår apa, hotar och mår ännu sämre, men det är väl så man är tvungen att göra....*kram*

     
  • At 8:55 em, Blogger The Female Dinousaur said…

    Stackare! Hoppas det går bättre imorgon. Men kvart över sex...? Har du långt till dagis?

     
  • At 1:21 em, Blogger maruschka said…

    biggis - inte långt till dagis, men till jobbet...Jag måste hinna med 07.02 för att hinna in till åtta...*suck*
    Men nu blev jag uppsagd idag, så nu är väl inte det något problem efter 1/12...

    Sandra - Tack, det känns bra med all tröst...

     
  • At 1:19 fm, Blogger Coola Morsan said…

    Inte hört om nån som haft fler trotsungar samtidigt. Dom kanske inte överlevde... Min dotter hade en period då hon skulle ha allt ut och in. Och underkläderna längst ut, typ 3 underbrallor i lager på varandra utanpå allt. Och klä på sig själv i super-slowmotion - annars inferno. Tack och lov var dagispersonalen lugna gatan och förstående när vi kom dit med henne inlindad i filtar. Eller med bara pyjamas med overallen ovanpå.

     

Skicka en kommentar

<< Home