aldstarvisast

måndag, oktober 10, 2005

...efter söndag kommer måndag...igen...

...sonen har sovit med en tigerhårsnodd som spelar julsånger så fort man petar på den så nattens sovtimmar kan ses som ryckiga.
Efter bastulik pendeltågsfärd (snälla SL, det ÄR inte vinter riktigt än, dra ner på värmen) och slagsmål om kvadratcentimetrarna på tunnelbanan så åkte jag till Ropsten, en station för långt!!!
Jag klagar över min långa resväg till jobbet, så åker jag för långt!
Det är definitivt måndag idag...
Bild från Vardguiden

7 Comments:

  • At 12:25 em, Blogger Kattis said…

    Vad gör du nuförtiden?? Det är lite tomt!

     
  • At 4:25 em, Blogger maruschka said…

    mifflan - jo, jag vet, allt för att lura de stackars barnen...eller föräldrarna...*s*

    Nylon - samma sak som du, fast back office, har bara inte samma simultanförmåga...*suck*
    Teknikstöd på linje3, alla svårlösta case...

     
  • At 11:21 em, Blogger lillaEgo said…

    Vad vore veckan utan måndagar? Lugn o skön?
    ;)

     
  • At 1:05 em, Blogger maruschka said…

    lillaego - det är min dröm, eller mitt mål att jobba fyra dagar i veckan någon gång framöver, och då tror jag att jag helst vill vara ledig måndagen...

    ceci - jag lovar, det är tomt utan er också!...men jag har inte försvunnit för evigt, måste bara få rutin på nya tillvaron först...och jag smygläser till och från, hinner bara inte blogga och kommentera själv...*kram*

     
  • At 8:08 em, Blogger Batbut said…

    stackare! Varför kunde inte Du klippa till med Lottot för? Så hade Du sluppit ur fängelset, och så hade Du strött lite kronor över oss eller? *S*

     
  • At 8:20 fm, Blogger maruschka said…

    batbut - jag hade delat ut friskt bland "mina" bloggare kan jag säga om jag hade vunnit 122 mille...*s*

     
  • At 11:29 em, Blogger Bloggblad said…

    Jag jobbar "bara" halvtid men hinner inte blogga ändå...
    Och när jag läser om varma tunnelbanevagnar inser jag att min cykeltur utmed ån, 20 min, inte är så tokig ändå på morgonen. På eftermiddagen kör jag raka vägen hem, stora vägen med mängder av trafikljus. Vid ån slipper jag dom.

     

Skicka en kommentar

<< Home