aldstarvisast

onsdag, oktober 12, 2005


…nu har jag bestämt mig för att försöka sluta gnälla och ”gilla läget” (vilket för övrigt är ett uttryck jag brukar gnälla över) och jag som är så anti alla politikerstyrda förändringar har idag varit inne på Vägverkets sida och beställt en dosa.
Denna dosa ska efter 3/1-06 se till att jag, om lusten faller på och jag tar bilen in till vår vackra huvudstad och passerar en biltull, SLIPPER få kronofogden efter mig…
Detta gäller ifall jag av någon märklig anledning skulle glömma att gå till Pressbyrån inom fem dagar och betala för min lilla utflykt
Märkliga äro Guds vägar, men biltullar har de inte vad jag vet…

bild från ingentrangsel.nu

9 Comments:

  • At 8:13 em, Blogger kreti och pleti said…

    Så om man har någon riktigt hemsk fiende att hämnas på så kan man ta vederbörandes dosa och åka fram och tillbaka en hel dag?

     
  • At 8:46 em, Blogger Batbut said…

    har oxå beställt, men fick Du ngn bekräftelse? Fick inte jag...

     
  • At 8:20 fm, Blogger maruschka said…

    Kreti och pleti - ja, om du samtidigt stjäl hans bil, det är kopplat till regplåten...hej förresten, long time no see...*ler*

    batbut - det kändes mer som man gjorde en intresseanmälan än en beställning...vi får väl uppdatera varnadr om hur det går?...*s*

     
  • At 12:13 em, Blogger Kattis said…

    Fasen vad hemskt det är ibland å behöva "gilla läget"!

     
  • At 12:54 em, Blogger maruschka said…

    nylon -visst är det?...men jag kan ju glädja mig åt att jag börjar tycka att det är riktigt kul här i alla fall, och jag har sökt en tjänst här så vi får väl se hur det går...*s*

     
  • At 8:09 em, Blogger maruschka said…

    sandra - tack (en sann komplimang från ett proffs i ämnet)...Älsakr dina lillebrorhistorier förresten...*s*

     
  • At 9:47 em, Blogger The Female Dinousaur said…

    Åh, jag har inte satt mig in i det där med biltullseländet än. Borde kanske, eftersom det ser ut som om jag kommer att ta över min fars bil. Eller bil och bil förresten... Skoda Oktavia. Det är som att köra remdrivet, för f-n... Har dom speciella tullar för såna?

     
  • At 11:39 em, Blogger lillaEgo said…

    Aha, det är så de ska finansiera alla nybyggda rondeller ute i landet? Tur man är utflyttad stockholmare. Här kostar p-biljetten 6 spänn i timmen - mitt i city. Tullar gör man i barskåpet, gärna hemkokt.
    :)

     
  • At 3:35 em, Blogger maruschka said…

    biggis - har de biltullar för våran Volvotraktor så får säkert din Skoda komma igenom också...*s*

    lillaego - när kan jag flytta till dig...?

     

Skicka en kommentar

<< Home