aldstarvisast

tisdag, november 08, 2005

Känns som det kan bli en bra dag...


05.15 Försöker slå ihjäl telefon/väckarklocka innan jag förstår vad det är som låter.

05.23 Spolar ner vänster kontaktlins i avloppet.


Bild från Visca.com
05.25 Dagens första gräl med sonen angående att man måste gå till dagis.

05.45 Allt frid och fröjd.

05.50 Nästa gräl om dagis.

05.55 Sams igen, om än bräcklig vapenvila.

06.10 På bättre humör efter macka.

06.11 Sonen också på bättre humör efter macka.

06.25 Ut genom ytterdörren utan slagsmål, hur gick det här till?

06.48 Slängpussar genom fönstret på dagis efter dagens tredje gräl.

07.50 SL och Connex skötte sig så NU börjar min dag med en stor kaffe latte, äggmacka och genomgång av dagens första ärende.

Solen skiner!!!!!!!!

12 Comments:

  • At 1:32 em, Blogger maruschka said…

    ceci- än så länge håller den kvalitetsmässigt...ska smita in på din blogg om en stund så kommer kvalitén höjas ytterligare..*s*

     
  • At 2:57 em, Blogger Ilva said…

    fy farao vad ni maste ga upp tidigt, tacka fan att han inte har lust att ga till dagis, det ar omanskligt att samhallet lagger upp arbete pa detta vis (OBS_ingen kritik mot dig Maruschka, jag forstar att det ar nodvandigt!!) flextid vore nagot for smabarnsforaldrar och arbete nara hemmet. eller hemmet nara arbetet. bara att valja...fast sa ar det ju inte tyvarr...

     
  • At 7:44 em, Blogger Batbut said…

    Men huvva så tidigt ni måste upp! Det är ju mitt i natten stackare

     
  • At 8:05 em, Blogger Batbut said…

    glömde... Det är bloggforum nästa helg och en del ska dit. Inte jag, men vi har sytt ihop en fika. Maila mig för info om Du är intresserad

     
  • At 8:54 em, Blogger MaMaMia said…

    Hoppas den fortsatta dagen var bättre än min!
    *kraaaaaaam*

     
  • At 11:43 em, Blogger Cornelia said…

    Det kan aldrig vara nyttigt att gå upp mitt i natten - maila batbut så ses vi på en fika den 19:e

     
  • At 12:25 fm, Blogger The Female Dinousaur said…

    Åh, nu blir jag så in i bänken sur att jag inte kan vara med på den där bloggfikan! Dumma dumma treårskalas!
    Det låter som en dålig början på en bra dag... Imorgon är en annan...

     
  • At 1:29 em, Blogger maruschka said…

    ilva - Jag vet, men så är det om man bor på en sida och jobbar på en annan sida av stan...ska passa på när jag blir arbetslös och låta Dante sova lite längre på mornarna tänkte jag...

    sandra - håller med du!

    batbut - jag vet, speciellt under vinterhalv (hel?) året, dösegt!
    Jag ska maila dig...

    mamamia - min dag var bra, kvällen blev lite tjafsig, men det är väl bara att bita ihop ochtänka att det går över...

    Cornelia - det ska jag!

    biggis - vad synd...kan vi inte fira lilltjejen på fikat då?

     
  • At 4:47 em, Blogger Kattis said…

    Å jag provade 2 st kjolar innan jag bestämde mej för att jag var på jeanshumör. Vart sken solen förresten??!!!!:-)))
    Men nu går tiden förfärligt sakta - varför är det inte torsdag idag???

     
  • At 10:10 em, Blogger Bloggblad said…

    Före 9 skulle ingen behöva gå upp. För första gången på flera år har jag inte kunnat planera mitt schema - så 2 tidiga morgnar har jag åkt på... blä. Och tidig för mig är att gå upp ½7.

     
  • At 1:05 fm, Blogger lillaEgo said…

    Morgonstund har guld i.......bla bla bla.

    Sover Du nu?
    :)

     
  • At 9:27 fm, Blogger maruschka said…

    nylon - men NU är det torsdag!...*s*

    bloggblad - jag håller med, men frågan är hur samhället skulle fungera då?...*hmmm*

    lillaego - skojar du?...*s*...jag slockanr med sonen åtta på kvällarna numera, tur är väl det i o f sig, skulle aldrig ta mig upp annars...men det händer ju inte direkt så mycket i veckorna, grälar, äter sover och jobbar..ingen tid att njuta...*suck*

     

Skicka en kommentar

<< Home